سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه سوئد: پیوستن به ناتو زمان‌بر خواهد بود

وزیر خارجه سوئد با ابراز امیدواری درباره نتیجه پیوستن این کشور به پیمان آتلانتیک شمالی، اعلام کرد این روند زمان‌بر خواهد بود.

«آن لیندی» وزیر امور خارجه سوئد در سخنرانی روز جمعه خود در استکهلم اعلام کرد که پیوستن این کشور به ائتلاف ناتو زمان‌بر خواهد بود و نمی‌خواهد درباره عضویت سوئد در جریان نشست سران ناتو که پایان ماه جاری میلادی در سوئد برگزار می‌شود، گمانه‌زنی کند.

وزیر امور خارجه سوئد همچنین ابراز امیدواری کرد که نتیجه این اقدام برای همه قابل قبول باشد و گفت: «با وجود آن‌که روند پیوستن به ناتو زمان‌بر خواهد بود، اما امیدوارم که در پایان همگی راضی باشیم.»

وزیر خارجه سوئد گفت: «این امیدواری به اینگونه خواهد بود که به یکی از اعضای پیمان تبدیل شده و نگرانی‌های ترکیه را نیز جدی بگیریم.»

«میرچا جوآن» معاون دبیرکل ناتو روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: «گسترش ناتو و سیاست در‌های باز موضوع مهمی برای گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواهد بود. ما امیدواریم فنلاند و سوئد به صفوف ما بپیوندند و ما باید در مورد اوکراین نیز تصمیم بگیریم.»

این در حالی است که رزمایش مشترک کشور‌های عضو ناتو به همراه سوئد و فنلاند در آب‌های دریای بالتیک که تا ۲ هفته ادامه خواهد داشت، پیام‌های مهمی را به مسکو مخابره می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
7891
۰۹:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
احتراما پرسشی دارم. ایا شما کشور سوید با همراهی مهدی ابریشمچی به پیمان اتلانتیک شمالی می پیوندید یا بدون مهدی ابریشمچی به پیمان اتلانتیک شمالی خواهید پیوست؟