سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

وحدت و تقریب بین مذاهب تاکتیک اقلیت‌ها نیست

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تقریب و وحدت امت اسلامی تاکتیک اقلیت‌ها نیست بلکه نیاز واقعی همگان برای داشتن همزیستی مسالمت آمیز است.

حجت الاسلام محامی در نشست علمی "وحدت و تقریب از دیدگاه امام خمینی (ره) " که در محل جامعه المصطفی العالمیه گلستان برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) عنوان داشت: مردم شناسی، درک درست و واقع بینانه، همدلی و همراهی امام خمینی (ره) با مردم ایشان را محبوب قلوب مردم ایران کرد.

امام جمعه زاهدان نگاه نافذ و تشخیص درست را از ابزار لازم هدایت و رهبری جامعه و از جمله ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) برشمرد وگفت: امام خمینی (ره) نمونه بارز و تبلور عینی کیاست سیاسی و درایت اجتماعی است.

حجت الاسلام محامی جامعیت علمی، شجاعت، بلند نظری و نگاه کلی به جامعه پیرامونی را از دیگر مولفه‌های شخصیتی امام خمینی (ره) برشمرد و بیان داشت: امام خمینی (ره) در حدیث، اصول، فقه، تفسیر و فلسفه استادی کم نظیر و در عرفان نظری و عملی نیز پیشتاز بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: وحدت و تقریب از دیدگاه امام خمینی (ره) دارای مبانی و قواعد خاص بوده و ایشان برای حفظ و اجرای درست این مبانی تلاش بسیاری داشته است.

امام جمعه زاهدان گفت: تقریب و وحدت دارای مولفه‌های متعددی است که حفظ احترام متقابل، توجه به ارزش‌های اخلاقی، اعتقاد به اینکه اهل قبله و شهادتین مسلمان اند، توجه به مصالح و اعتبارات عقلی و عدم تنزل از مبانی دینی و مذهبی از جمله مولفه‌های تقریب و وحدت به حساب می‌آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.