سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان کردستانی برای سال تحصیلی جدید

در نشست کارگروه ماده ۱۸ که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی برگزار شد، ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان استان کردستان برای سال تحصیلی جدید بررسی شد.

ناظمی جلال مدیرکل اموزش و پرورش کردستان در این نشست با تشکر از همراهی اعضای کارگروه ماده ۱۸ استان گفت: تامین سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان یکی از دغدغه‌های اولیا و خانواده‌ها است و این موضوع در مرکز استان، یک ضرورت بوده و ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان نیازمند همکاری کلیه اعضا می‌باشد.

او با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات در فرصت باقی مانده برای ارائه خدمات مناسب و ایجاد شرایط و آرامش برای دانش آموزان جهت ایاب و ذهاب و شرکت در کلاس‌های درس، گفت: سال‌های گذشته از طریق همین کارگروه، سازو کار لازم اعمال و انتظار می‌رود در سال جاری نیز این موضوع مهم، مدیریت و ساماندهی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: هدف از تشکیل کارگروه و برگزاری این نشست هماهنگی، تقسیم کار و ایجاد شرایط بهتر برای استفاده دانش آموزان از سرویس‌های حمل و نقل است و از اعضای کارگروه درخواست می کنم نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات کارشناسی خود را با توجه به سوابق و تجارب قبلی اعلام و کلیه جوانب در این نشست و جلسات آتی بررسی و مقدمات لازم برای تامین سرویس صورت گیرد.

محمد ایوب فیض پور رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای این نشست با بیان اینکه هر ساله در این ایام و اوایل تابستان جلسات کارگروه ماده ۱۸ تشکیل می‌شود گفت: هدف از برگزاری این نشست ساماندهی سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان استان برای سال تحصیلی جدید جهت ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان و خانواده‌های آنان عنوان کرد.

او با اشاره به شرایط خاص سال جاری و با بیان اینکه در ۲۵ ماه گذشته به جهت همه گیری ویروس منحوس کرونا، فعالیت مدارس در شبکه شاد و به صورت غیر حضوری تداوم پیدا کرد و سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزی تعطیل و به تبع آن، وسایل نقلیه دانش آموزان توسط رانندگان واگذار و یا توسط شرکت‌های پیمان کار با جا‌های دیگر عقد قرارداد منعقد شد که همین موضوع باعث شد که برای تامین سرویس‌های حمل و نقل دانش با کمبود خودرو در انتهای سال تحصیلی جاری و سال تحصیلی جدید مواجه شویم.

فیض پور ابراز امیدواری کرد که با همکاری اعضای کارگروه ماده ۱۸ و ارائه راهکار‌های عملیاتی، مقدمات لازم برای اول مهر و بازگشایی مدارس و تامین سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان فراهم شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان در ادامه گزارشی از نیاز دانش آموزان استان به انواع خودرو برای سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزی ارایه و فرسودگی ناوگان حمل و نقل را از مشکلات پیش رو عنوان کرد و گفت: در تامین سرویس باید صلاحیت رانندگان خودرو‌ها و شرکت‌های پیمانکار لحاظ و در این نشست پیرامون این موضوعات بحث و تبادل نظر و نظرات خود را ارائه نمایند.

در ادامه این نشست نمایندگان اعضای کارگروه، نظرات کارشناسی و آمادگی دستگاه مربوطه را برای همکاری در جهت تامین سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان، موانع و مشکلات و راهکار‌های پیشنهادی را ارائه کردند.

رضایی به نمایندگی از شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل شهرداری سنندج، ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو، آمادگی شورای اسلامی به منظور تامین سرویس حمل و نقل دانش آموزان در مرکز استان را اعلام کرد.

همچنین خضری مدیر واحد اتوبوسرانی شهرداری سنندج، گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج، تعداد اتوبوس فعال در اختیار، موانع و مشکلات پیش رو ارائه کرد و گفت: با توجه به کمبود خودرو در این بخش و تورم و افزایش هزینه نگهداری و تعمیر خودرو‌های عمومی، برای تامین سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان با مشکل مواجه هستیم.

او با اشاره به برنامه‌های این حوزه برای تامین خودرو‌های مورد نیاز از جمله اتوبوس و مینی بوس و بضاعت شهرداری، خواستار طرح موضوع حمل و نقل دانش آموزان در نشست شورای آموزش و پرورش استان شد تا با تمهید مقدمات لازم و پیش بینی بسته‌های تشویقی برای رانندگان، قیمت منطقی برای این منظور پیش بینی شود.

نماینده پلیس راهور استان نیز در این نشست با اشاره به ترافیک ناشی از انتقال دانش آموزان در زمان فعالیت مدارس و ضرورت مدیریت موضوع، گفت: در این نشست باید زمینه استفاده از خودرو‌های مدل بالا و عدم بکارگیری خودرو‌های فرسوده فراهم و پیرامون تعیین صلاحیت رانندگان حمل و نقل توسط پلیس اماکن به خصوص سرویس‌های مدارس دخترانه تصمیم گیری و ظرفیت خودروها، کارت سرویس مدارس و هماهنگی رانندگان با اولیای محترم برای زمان سوار و پیاده شدن دانش آموزان و همکاری سازمان تاکسی رانی برای همکاری، هماهنگی لازم صورت گیرد.

در ادامه این نشست سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز به عنوان دبیر کارگروه ماده ۱۸ شهرستان با توجه به مشکلات پیش رو جهت تامین سرویس‌های حمل و نقل مورد نیاز، خواستار ارایه راه کار عملیاتی و فراخوان به منظور تامین سرویس‌ها و در صورت ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون استانی و تعیین تکلیف نهایی موضوع برای سال تحصیلی آینده شد و گفت: نرخ سال جدید نیز باید با هماهنگی کارگروه تعیین و ابلاغ شود.

محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز خواستار تعیین تکلیف سامانه سپند در این خصوص شد و پیشنهاد داد برای تامین سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزی شهر سنندج با توجه به ظرفیت پیش رو، بر استفاده از تاکسی‌های سطح شهر تمرکز شود.

پیرا نماینده حمل و نقل و راهداری استان نیز در ادامه این نشست، گزارشی از ظرفیت شرکت‌های مینی بوس رانی بین شهری، تعداد خودرو‌های فعال در اختیار ارایه و آمادگی این دستگاه برای الزام شرکت‌ها و رانندگان برای همکاری جهت تامین سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان را اعلام نمود.

سرحدی نماینده راه و شهرسازی استان نیز در ادامه این نشست، به تشریح طرح‌های جدید این حوزه در راستای کاهش ترافیک، ویژه بافت فرسوده، تعریض خیابان‌ها و معابر و اقدامات اصلاحی پرداخت و گفت: در شورای ترافیک استان موضوع روان سازی ترافیک، ایمن سازی معابر و کاهش گره‌های ترافیکی و تصادفات پیگیری و در دستور کار قرار دارد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان و فوریت‌های پزشکی نیز سلامت دانش آموزان و ایمنی وسایل نقلیه را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری کارگروه عنوان کرد و با اشاره به آمادگی این حوزه برای حضور اکیپ‌های نظارتی، یکی از مشکلات را کمبود پایگاه به خصوص در مناطق حاشیه شهر‌ها به منظور مدیریت حوادث ترافیکی عنوان کرد و گفت: در این بخش با ضعف زیر ساخت و چالش‌هایی مواجه هستیم که ضرورت دارد در این خصوص چاره اندیشی شود.

نماینده فرمانداری سنندج نیز در بخش پایانی این نشست خواستار اتخاذ تدبیر و بصیرت به منظور پاسخگویی به مطالبات مردم شد و با بیان اینکه اگر اقدام لازم صورت نگیرد مردم به دنبال اتخاذ راهکار خود می‌روند، اظهار داشت: باید از فرصت در اختیار به منظور هم اندیشی و هم افزایی جهت حل مشکلات پیش رو استفاده شود.

در این نشست مقرر شد در اولین فرصت جلسه هماهنگی کارگروه ماده ۱۸ شهرستان‌ها و مناطق به خصوص مرکز استان برگزار و در جلسه بعدی کارگروه ماده ۱۸ استان، موضوع سرویس‌های حمل و نقل دانش آموزان به صورت نهایی تعیین تکلیف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.