سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بارش ها در استان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: میزان بارندگی استان قزوین در سال زراعی جاری بیش از ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کم شده است.

مهدی آخوندی گفت: براساس نقشه های موجود، میزان بارندگی های استان در سال زراعی جاری (از مهرماه سال گذشته تاکنون) ۱۸۷.۴ میلی متر بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

وی، میانگین بارش های استان در دوره آماری ( ۳۰ سال گذشته) را ۲۹۹.۸ میلی متر اعلام کرد  و افزود:  استان قزوین ۱۱۲.۴ میلی متر نسبت به دوره آماری، یعنی به میزان ۳۷.۵ درصد کاهش بارندگی داشته است.

این کارشناس هواشناسی افزود: بیشترین میزان بارش های سال زراعی جاری در سطح استان مربوط به شهرستان آوج با ۲۵۰.۶ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته و کمترین میزان بارش مربوط به شهر کوهین با ۱۶۰.۴ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

آخوندی، میزان بارندگی های سال زراعی جاری در مرکز استان را ۱۸۸.۱ میلی متر دانست و تصریح کرد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۰.۲ میلی متر بوده با کاهش ۱۸ درصدی روبه رو است.

وی بیشترین میزان کاهش بارندگی سال زراعی جاری در استان قزوین را مربوط به شهرهای معلم کلایه در رودبار الموت شرقی و آبیک دانست و گفت: میزان بارندگی های معلم کلایه از مهرماه سال گذشته تاکنون ۲۴۷.۴ میلی متر بوده که این میزان در مدت مشابه گذشته ۳۳۵.۳ میلی متر گزارش شده و ۲۶ درصد کاهش را نشان می دهد، در آبیک نیز ۱۷۸.۴ میلی متر میزان بارندگی بوده در حالی که بارش های این شهر در سال گذشته ۲۳۵.۲ میلی متر به ثبت رسیده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.