سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری۱۰برنامه به مناسبت دهه کرامت و ایام بزرگداشت امامزادگان در زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:بیش از۱۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت و ایام بزرگداشت در زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: بیش از ۱۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت و ایام بزرگداشت امامزادگان در استان زنجان اجرا می شود.

او می گوید: هر سال در این ایام امامزادگان مورد تجلیل و تکریم مردم قرار می‌گیرند و امسال نیز مراسم بزرگداشت امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر و امامزاده قاسم (ع) شهر سهرورد خدابنده روز‌های دوشنبه و پنج شنبه این هفته برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: استقبال از خادمین حرم مطهر رضوی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در این دهه و برگزاری جشن عقد زوج‌های جوان با حضور خادمین حرم رضوی، غبار روبی و تمیزکاری برخی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، حضور مبلغین برای ارائه مشاوره‌های مذهبی و خانواده، برگزاری مراسمات متعدد دینی و مناسبتی طی این ایام، برپایی ایستگاه‌های سلامت و صلواتی از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است و روز ملی بزرگداشت امامزادگان عظیم الشأن که در ایام دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم و مودت اهل بیت (ع) است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان  ۱۳۲ امامزاده در استان زنجان وجود دارد و هر کدام از این امامزادگان و بقاع متبرکه در بین مردم از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار هستند، ولی تنها ارزش قائل شدن مشکلی را حل نمی‌کند، چرا که ساختمان اکثر امامزادگان تخریب شده یا در حال تخریب است که حل این مشکل نیازمند یک همت جمعی از سوی مردم و مسئولان است که نسبت به آبادانی بقاع متبرکه اهتمام جدی داشته باشند.

 او می گوید: مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که دوستدار اهل بیت (ع) هستند و حضور این امامزادگان در این منطقه گویای این مطلب است.

موسوی گفت: در واقع از دلایل اینکه سادات و علویان به ایران می‌آمدند این بود که مردم ایران میهمان نواز و جزو نخستین گروه‌هایی بودند که دین اسلام را پذیرفتند و به وصیت پیامبر اسلام در حدیث ثقلین در تکریم ذریه پیامبر عمل کردند.

او می گوید: طبق فرموده امام راحل مردم باید در پناه امامزادگان در آسایش و آرامش باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: وجود امامزادگان (ع) مایه برکت است و بسیاری از مردم با توسل به آن‌ها حاجت گرفته‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.