سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه نخست یزد در کاهش نرخ تلفات جاده‌های برون شهری در کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: استان یزد در کاهش نرخ تلفات جاده‌های برون شهری جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

محمد رستگاری گفت: استان یزد در شاخص تجمیع کاهش نرخ تصادفات و تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی رتبه دوم کشور را به دست آورده و جزء بهترین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ است.

او می گوید: استان یزد در دو سال متوالی کمترین نرخ تلفات و تصادفات جاده‌ای کشور را داشته است.

به گفته او، این جایگاه با تعامل و همکاری دستگاه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس به دست آمده و این تعامل تداوم خواهد یافت.

رستگاری  گفت: کار دستگاه‌ها امسال به مراتب دشوارتر خواهد بود چرا که این نرخ با کمترین تعداد تصادفات و تلفات تغییر بسیار محسوسی خواهد داشت از این رو تلاش می‌کنیم که با تداوم همکاری‌ها و استانداردسازی جاده‌ها همراه با آگاه سازی مردم نسبت به مسائل ایمنی و ترافیکی از بروز حوادث و تصادفات جلوگیری کنیم.

او می گوید: استاندارد سازی جاده‌ها به اصلاحات هندسی از جمله رفع کاهش نقاط حادثه خیز و اصلاح شیب شیروانی به صورت متوالی  از جمله اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

رستگاری  گفت: سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر ملایم سازی شیب جاده‌های استان انجام شد و اقدامات زیرساختی برای بهبود جاده‌ها در راستای کاهش تصادفات و تلفات شامل اصلاح شیب جاده‌ها رفع نواقص و نقاط حادثه خیز امسال هم در دستور کار است و به زودی عملیات ۲ کارگاه به صورت همزمان در جاده‌های استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد می گوید: ۷۰ درصد عامل اصلی بروز تصادفات در جاده‌های استان را عامل انسانی و خواب آلودگی و بی توجهی عامل اصلی بروز تصادفات است.

او گفت: ساخت و تقویت مجتمع‌های بین راهی، اصلاحات هندسی وآگاه سازی با همکاری دستگاه‌های دیگر اثرگذارترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.