مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی، حوادث جاده‌ای در استان نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

رستگاری در نشست خبری به مناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل گفت: متاسفانه در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصد حوادث جاده‌ای در استان بودیم که البته سفر‌های جاده‌ای به استان نیز بعد از محدودیت‌های کرونایی افزایش بسیار زیادی داشت. 

به گفته او بررسی‌ها نشان می‌دهد اصلی‌ترین علت حوادث جاده ای، عامل انسانی و واژگونی بر اثر خواب آلودگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: فرهنگ سازی برای کاهش حوادث رانندگی در این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار است و دستگاه‌ها و اداره‌های فرهنگ ساز خصوصا رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

او می گوید: هشت هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه راه‌های استان یزد است که از این میزان، ۸۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۰۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی را راه روستایی تشکیل می‌دهد.

رستگاری گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد هزینه سالانه نگهداری راه‌های استان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است که تنها بخشی از آن تامین می‌شود.

او گفت: از ۱۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در سال قبل، ۱۰ نقطه اصلاح شده و یک نقطه نیز در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در برخی از شاخص‌ها از جمله وضعیت آسفالت جاده‌ها جزء هشت استان برتر کشور و در موضوع راه‌های روستایی نیز از پوشش ۹۵ درصدی برخورداریم که از شاخص کشوری بالاتر است.

رستگاری گفت: از محل سفر رئیس جمهور برای افزایش ایمنی راه‌های استان  بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که به دنبال جذب این اعتبارات هستیم و بخش عظیمی از آن در حوزه راه‌های روستایی هزینه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار