سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۷۳ پرونده تخلف نانوایی در خراسان جنوبی

از ابتدای سال تاکنون ۱۷۳ فقره پرونده تخلف از سمت نانوایان در اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تشکیل و به آن رسیدگی شده است.

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال پرونده تخلف  ۱۷۰ نانوایی  مورد بررسی قرار گرفت و متخلفان ۳۳ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال جریمه شده اند.

اداره کل تعزیرات به عنوان آخرین زنجیره مدیریت تظیم بازار مسئولیت رسیدگی و صدور حکم در مورد پرونده‌های تخلف از جمله تخلف نانوایان را دارد.

او گفت: گلایه‌هایی از مردم در شهرستان بیرجند و دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد که نانوایان ساعات کار خود را کم کرده اند، تعطیلی غیر قانونی داشته و یا نان را خشک کرده و به دامداران می‌فروشند.

حسن پور گفت: نظارت‌ها در این مورد باید بیشتر و شدید‌تر باشد و در این جهت از مردم نیز می‌خواهیم تخلفات را از طریق شماه ۱۳۵ یا سامانه ۱۳۵.ir گزارش دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: با متخلفین در این باره در چهارچوب قانون برخورد می‌شود.

مراحل آرد کردن گندم و پخت نان در استان رصد می‌شود

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: فعالیت نانوایی‌ها و کیفیت و کمیت پخت نان در نانوایی‌های استان به صورت روزانه رصد می‌شود.

بیکس گفت: مراحل تولید آن حتی از زمان واردات گندم، تا مراحل آرد کردن گندم و پخت نان در استان رصد می‌شود در این باره ابتدا کیفیت و سپس کمیت نان مورد توجه بازرسین است.

او گفت: بازرسین اداره کل صمت، جهاد و تعزیرات به صورت گروهی با همکاری یکدیگر بازرسی‌های مربوط را انجام داده، مراحل تولید نان در نانوایی‌ها و تخصص شاطران را نیز رصد و بررسی می‌شود.

بیکس گفت: آرد در نانوایی‌ها باید در جای مناسب نگهداری شود، نیروی انسانی علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی باید تخصص لازم و کافی برای پخت نان را داشته باشد و میزان مخمر استفاده شده در نان باید به اندازه باشد تا در نهایت نان با کیفیت در سفره مردم قرار بگیرد که این بررسی‌ها نیز هروزه به همت بازرسین صورت می‌گیرد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: افراد می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند و یا از طریق اداره‌های جهاد کشاورزی شهرستان خود نسبت به گزارش نانوایان متخلف اقدام کنند.

او گفت: همچنین مردم می‌توانند از طریق شماره ۳۲۲۳۰۵۶ مستقیم با دفتر بنده در ارتباط بوده و گزارش خود را اعلام کنند.

برچسب ها: نانوایی ، تخلف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.