سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز جشنواره تئاتر رضوی در تبریز

آیین افتتاح جشنواره تئاتر رضوی در آستانه ولادت باسعادت حضرت ثامن الحجج و با حضور مسئولین کشوری و استانی و همچنین علاقمندان تئاتر و گروه‌های شرکت کننده در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی امروز در محل مجموعه فرهنگی هنری تربیت تبریزبرگزار شد.

آقای ناظمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با بیان اینکه پانزدهیمن دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی امسال به میزبانی تبریز و همزمان با دهه کرامت در روز‌های ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه جاری در تبریز برگزار و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد گفت:در طول برگزاری این جشنواره دوازده گروه از استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی و البرز اجرا خواهند داشتند.

پس از انتشار فراخوان این جشنواره ۴۰ گروه نمایشی از استان‌های مختلف ثبت نام نمودند،از این تعداد پس از بررسی هیات انتخاب داوران دوازده اثر به جشنواره راه یافتند.

محور‌های این جشنواره شامل سبک زندگی وسیره امام رضا (ع)، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگو گیری از سیره امام رضا (ع)، توصیه و تأکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، نگاه به جایگاه پایتخت تشییع جهان اسلام (تبریز)، سیره امام رضا (ع) در اشعار شعرا، نگاه عرفا و ادبای ایران به خصوص آذربایجان است.

آقای راستی دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به انتشار جدول زمانی اجرای نمایش‌های این دوره از جشنواره افزود: از فردا تا ۱۹ خردادماه نمایش‌ها قبل از ظهر ساعت ۱۱ و ۱۲ و بعد از ظهر در ساعات ۱۸،۱۹،۲۰ و ۲۱ اجرا خواهد شد و علاقمندان می‌توانند جهت دیدن این نمایش‌ها حضور یابند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.