سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزن‌کِشی موادغذایی بسته بندی واحد‌های تولیدی خراسان رضوی

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: کارشناسان این اداره کل برای نخستین بار وزن‌کِشی موادغذایی بسته بندی واحد‌های تولیدی استان را آغاز کردند.

کریم‌پور گفت: هدف از اجرای این طرح بررسی انطباق وزن اظهار شده و وزن واقعی محصولات بسته بندی در کارخانه‌های تولیدی است که محوریت این طرح محصولات صنایع غذایی استان است.

او گفت: کارشناسان از امروز دوشنبه به مدت ۱۰ روز در واحد‌های تولیدی استان حاضر می‌شوند و از محصولات تولیدی این واحد‌ها نمونه برداری می‌کنند که بازدید از مراکز تولیدی رب و کمپوت در حال انجام است.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: فردا و روز‌های بعد وزن کشی غلات بسته بندی، کلوچه، انواع لبنیات بسته بندی، چای، قند و دیگر اقلام تولیدی خوراکی انجام می‌شود و البته باید توجه داشت در این طرح فقط بسته‌های غذایی مبتنی بر وزن پایش می‌شود و بررسی نوشیدنی‌ها که بر اساس حجم است در مرحله بعد انجام می‌شود.

کریم پور گفت: با توجه انتشار برخی اخبار مبنی بر اختلاف حدود ۷۰۰ گرمی وزن اظهار شده و وزن واقعی در کیسه‌های آرد خبازی، بازرسی و بررسی اوزان کیسه‌های آرد خبازی در کارخانه‌های آرد نیز در این طرح قرار گرفته است.

او گفت: البته بررسی اوزان بسته‌های مواد شوینده اعم از پودر‌ها و صابون‌ها در کارخانه‌های تولیدی نیز در قالب این طرح در دستور کار اداره کل استاندارد قرار دارد و هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی زیرپوشش استاندارد قرار دارند که نیمی از این تعداد مربوط به صنایع غذایی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.