سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم فعالیت جوی ناپایدار طی امروز و فردا در اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: فعالیت جوی ناپایدار طی امروز و فردا در غالب مناطق استان بویژه نواحی مرکزی و جنوبی تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت جوی ناپایدار طی امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ خرداد) در غالب مناطق استان بویژه نواحی مرکزی و جنوبی است.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: طی مدت مذکور با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، از ساعات ظهر تا اوایل شب شاهد رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود؛ این ناپایداری‌ها می‌تواند با شرایط فصلی و محلی در پاره‌ای از مناطق تشدید شده و منجر به بارش تگرگ، اصابت صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در مجاورت کوهستان سبلان و کو‌های باغرو شود.

محمدی گفت: جنوبی شدن جریانات جوی همچنین می‌تواند، امروز و فردا در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به کاهش کیفیت هوا ناشی از گرد و غبار فرا منطقه‌ای شود؛ این گرد و غبار فرا منطقه‌ای در استان ضعیف‌تر از پدیده‌های مشابه طی هفته‌های گذشته خواهد بود.

او می‌گوید: انتظار می‌رود، امروز دما در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر به ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان به ۳۳ تا ۳۵ درجه سلسیوس برسد که گرمترین روز در هفته جاری خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی روز سه شنبه (۱۹ خرداد) سرعت وزش باد در نوار شمالی استان اردبیل قابل ملاحظه خواهد بود.

محمدی گفت: از روز چهارشنبه (۱۸ خرداد) جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم می‌شود و به تدریج از دمای هوا کاسته می‌شود. البته روز جمعه (۲۰ خرداد) شاهد کاهش محسوس‌تر دما خواهیم بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.