سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی بوشهری:

انقلاب اسلامی؛ به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید

رئیس جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ گفت: انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید همانگونه که امام راحل بخشید و هویت و عزت اسلامی را به مسلمانان جهان برگرداند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دومین نشست عمومی روحانیون و طلاب استان فارس که همزمان با بزرگداشت دهه کرامت، رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: هر پدیده‌ای در عالم رخ می‌دهد بدون علت و ریشه نیست و قیام ۱۵ خرداد نیز بی علت نبوده است.

او گفت:  دین ستیزی، بدعت گذاری‌ها، اقدامات متضاد دین، حذف اسلام و حذف قسم خوردن به قرآن توسط رژیم پهلوی از علل پیدایش قیام خونین ۱۵ خرداد بود، افزود: امام خمینی (ره) با سخنرانی‌های آتشین خود جلوی این رفتار‌ها قیام کرد و مردم و روحانیت نیز به صحنه آمدند و پس از ۱۴ سال نتیجه اش به ثمر نشستن انقلابی بود.

حسینی بوشهری گفت: قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ دستاورد‌هایی نیز به همراه داشت، در همان سال ۴۲ و پس از قیام ۱۵ خرداد، چهره امام، مرجعیت و مذهب به عنوان الگوی مبارزه شناخته شد و پیوند بین روحانیون و مردم به خصوص دانشجویان تبلور پیدا کرد و از طرفی دیگر نقاب از چهره رژیم طاغوت برداشته شد.

آیت الله حسینی بوشهری به نگرانی‌های ایجاد شده در پی رحلت امام در جامعه اشاره و گفت: مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت امام راحل کارنامه زرینی از خود به جا گذاشت و بدون معطلی، مجتهدی زمان شناس، عالم و بزرگ حضرت آیت الله خامنه‌ای را به مردم معرفی کرد و اکنون که ۳۳ سال می‌گذرد هر روز زوایا و ابعاد تازه‌ای از شخصیت روشن ایشان آشکار می‌شود.

او گفت: انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب؛ به ملت ایران و روحانیت عزت بخشید همانگونه که امام راحل بخشید و هویت و عزت اسلامی را به مسلمانان جهان برگرداند.

آیت الله حسینی بوشهری به انتظارات اکنون از روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت امروز ۵ وظیفه کلیدی دارد و اولین مورد آن این است که روحانیت از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای تحصیل علم و دانش استفاده کند، دوم اینکه آنچه از دین آموخته ایم را باور کنیم و تسلیم آموزه‌های دینی باشیم و به مردم منتقل کنیم، سوم اینکه باید دین را هم از نظر گفتار و هم از نظر رفتاری دین تبلیغ کنیم، چهارم این است که در مقابل هجمه‌ها باید ایستاد، چون برخی از مسایل و مشکلات جامعه را به روحانیت ربط می‌دهند و پنجم این که، دشمن با تبلیغات خک به دنبال گرایش دادن نسل جوان به سمت بی بند و باری است که باید آن را فریاد زد.

تولیت آستان احمدی و محمدی نیز در این نشست گفت: ۱۵ خرداد به نوعی آغاز حرکت حوزه علمیه، مرجعیت شیعه و عالمان و استوانه‌های علم و تقوا در تاریخ سیاسی ایران است.

آیت الله کلانتریگفت: به برکت خون شهدای خرداد سال ۴۲ انقلاب اسلامی مسیر خود را به استواری طی کرد و در سال ۵۷ رژیم شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله با همراهی حوزه علمیه سرنگون شد و این انقلاب که حرکت آن از سال ۴۲ شروع شد، به بزرگترین انقلاب مردمی جهان تبدیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.