سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۴۰ درصدی تردد به مازندران

رئیس پلیس راهور مازندران از افزایش ۴۰ درصدی تردد به استان خبر داد.

سرهنگ نصرالله بیگلری در نشست فصلی روسای پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران که به میزبانی آمل برگزار شد، گفت: تردد به مازندران از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ درصد افزایش داشته و پیش بینی می‌شود این میزان تردد در ۱۳ و ۱۴ ام خرداد تا ۲۰ میلیون سفر نیز برسد.

او می‌گوید: وضعیت تردد در شهر‌های مازندران به گونه‌ای است که می‌باید نظم ترافیکی برنامه ریزی شده حاکم باشد.

به گفته سرهنگ بیگلری بریدگی‌ها باعث کندی عبور و مرور می‌شود، بر لزوم چاره اندیشی در این زمینه تاکید کرد.

او می‌گوید: ۱۰۰ نفر از فوت شدگان حوادث رانندگی امسال مربوط به عابرین پیاده است که مجموعا ۶۰ درصد از فوتی‌های این حوادث را عابرین تشکیل می‌شود و از این میزان نیز ۶۰ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال سن دارند.

به گفته رئیس پلیس راهور مازندران پل‌های عابر پیاده در شرایط فعلی کارآیی لازم را ندارند و تمامی پل‌های عابر پیاده باید تبدیل به پل‌های مکانیزه شود تا عابرین بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

افزایش ۵ برابری بودجه آمل برای آسفالت معابر و نصب علایم

سید عباس حسینی فرماندار شهرستان آمل هم در این نشست گفت: ترافیک ماحصل مباحث فنی نیست و در اصول رفتاری و مشارکت مردم نیز نهفته است و از تمامی رفتار‌های انتظامی و اجرایی و فردی، محصولی به نام فرآیند ترافیکی به دست می‌آید.

او می‌گوید: باید از نظم اجتماعی به نظم ترافیکی برسیم و بدانیم که ترافیک مجموعه‌ای پیچیده از تعاملات اجتماعی است و با رعایت نظم اجتماعی می‌توان به نظم در حوزه ترافیک نیز دست یافت.

به گفته حسینی اتفاقات چند وجهی سبب افزایش ترافیک در شهر‌ها شده است، که باید گره‌های ترافیکی را حل کرد.

او می‌گوید: برخی تخلفات مانند پارک دوبل یا اشغال حریم پیاده رو و سواره رو امروز به یک فرهنگ عام شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گفته فرماندار آمل در راستای کاهش خسارت‌های ناشی از حمل و نقل شهری، آسفالت معابر و نصب علایم راهنمایی در بودجه امسال شهرستان آمل ۵برابر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.