سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش مدیران موسسات خیریه فعال خراسان رضوی برگزار شد

به همت اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همایش مدیران مؤسسات خیریه فعال خراسان رضوی در تالار نور مشهد برگزار شد.

در ابتدای مراسم آیت الله علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در پیامی به همایش مدیران مؤسسات خیریه فعال استان گفت: آنچه در مسئله خیرات و مبرات مهم است کار تشکیلاتی است، با انجام کار تشکیلاتی، آثار و منافع کار خیر بیشترمی شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در گذشته مردم به عناوین مختلف در کار خیر سهیم بودند، ولی کار تشکیلاتی نبود، آنچه در مسئله خیرات و مبرات مهم است کار تشکیلاتی است، با انجام کار تشکیلاتی، آثار و منافع کار خیر بیشترمی شود.

علم الهدی گفت: در انجام کار خیر مراقبت لازم را داشته باشید، در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل تمامی امور خیر شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدزاده نیز در این همایش گفت: درباره موقوفات و عواید مانند سایر موقوفات می‌توانند با ارائه با ارائه حساب‌رسی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند که با رایزنی‌هایی که شده است با سهولت بهتری بتوانند کار کنند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه از مؤسسات خیریه با همدلی و همراهی با مشکلات زیادی که روبرو هستند بازهم به نیازمندان خدمت می‌کنند قدردانی کرد.

مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی سخنران دیگر این نشست در ادامه گفت: خیریه‌هایی در کنار بقاع متبرکه فعالیت می‌کنند نظارت بر آن‌ها بر عهده اوقاف است، مؤسسات خیریه‌ای که تحت عنوان خیریه ثبت می‌شوند باید در اساسنامه عام‌المنفعه بودن آن جهت برخورداری از کاهش مالیات ذکر شود.

او گفت: دوره‌های آموزشی برای مدیران خیریه‌ها برای ثبت برنامه‌های مالی این مجموعه‌ها در آینده اتفاق خواهد افتاد، مؤسسات خیریه از مالیات منع نیستند بلکه بر اساس نرخ صفر محاسبه می‌شوند.

داوری، فرماندار مشهد مقدس نیز گفت: خیریه‌ها هدف‌های بسیار خوبی دارند، ۸۰ درصد کسانی که به مراکز خیریه مراجعه می‌کنند درخواست‌هایی دارند که باید تلاش کنیم بتوانیم مشکل و خواسته مردم را حل کنیم.

او گفت: خیریه‌ها باید مردم‌نهاد باشند با سامان‌دهی و نظم اتفاقات خوبی در آینده در بستر جامعه خواهیم بود.

در پایان این همایش پرسش و پاسخ با حضور رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.