سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده تام اختیار قرارگاه سازندگی خاتم انبیا :

تخریب باقی مانده متروپل غیر انفجاری خواهد بود

آقای متدین در پروژه متروپل استفاده از روش انفجاری برای تخریب مابقی ساختمان متروپل را رد و از استفاده از روش های غیرانفجاری در آن خبر داد.

مصطفی متدین ، نماینده تام اختیار قرارگاه خاتم در جریان متروپل گفت: بررسی کامل برای تخریب متروپل آبادان با روش علمی تخصصی انجام شده است تا روش ایمن انتخاب شود و انفجار یکی از روشها است اما طبق بررسی های انجام شده در مورد باقی مانده ساختمان متروپل روش های غیر انفجار استفاده خواهد شد.

بنا به گفته های او کار تخریب ساختمان پس از دریافت مجوزهای مرجع قضایی آغاز می شود و روش های انجام کار آخر هفته بعد مشخص خواهد شد و سعی می شود عملیات در کمتر از ۲ ماه اجرا شود.

متدین در ادامه گفت: کار زمانی به ما محول می شود که جستجو پایان یابد و مرجع قضایی باید مجوز تخریب قانونی بدهد که در آن صورت مسئولیت کل کار می پذیریم و کار را با کمترین آسیب به اطراف به سرانجام می رسانیم.

او گفت: تا این لحظه کار به طور کامل به قرارگاه خاتم واگذار نشده است و در تمام این مدت کار با همکاری دیگر اعضا ستاد مدیریت بحران پیش می رفت و در جلسات ستاد بحران همیشه حضور فعال داشتیم.

بنا به گفته های نماینده تام اختیار قرارگاه سازندگی خاتم انبیا در پروژه متروپل از ابتدا قرار نبود که مسئولیت آواربرداری با قرارگاه خاتم باشد و طبق توافق این قرارگاه در کنار مجموعه قرار داشته است.

او گفت: امدادگری در آوار برداری و مسئولیت فرماندهی میدان به صورت آتش نشانی است و  قرارگاه به عنوان کمک رسان، نیروی انسانی، ماشین آلات و کمک فکری و تحلیل برای کارهای مهندسی و در جلسات بحران کنارشان است.

متدین با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم با توجه به وظیفه اجتماعی از همان دقایق ابتدایی حادثه در محل حضور داشت و شروع به کمک به نیروهای امدادی کرد، به تشریح روند انجام کار پرداخت .

او گفت: در روز اول در اطراف حادثه متروپل کارگاه ها به حالت آماده باش درآمد و قرارگاه خاتم الانبیا مشغول به کار شد و روز بعد ماشین آلات مورد نیاز بسته به جبهه های کاری به تیم های امدادی اضافه شد و در کنار آتش‌نشانی ، هلال احمر و فوریت های پزشکی کمک کرد تا آواربرداری سرعت پیدا کند.

نماینده تام اختیار قرارگاه سازندگی خاتم انبیا در پروژه متروپل با بیان اینکه از روز دوم کار آواربرداری سرعت و حجم آوار برداری بیشتر شد، گفت: همزمان با بحث آوار برداری موضوع سازه نا ایمن هم مطرح بود که خطری برای امدادگران و نیروهای مختلف حاضر بود و برای اینکه تهدید به حداقل برسد وضعیت سازه ناایمن نیز بررسی کارشناسی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.