سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربردي شدن 17 پروژه عمراني،در مرکز تحقيقات مسکن و ساختمان

تاکنون در مرکز تحقيقات مسکن و ساختمان 17 پروژه کاربردي شده که اين امر نشاندهنده تبديل شدن علم به ثروت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سيد محمود فاطمي عقدا با بيان اينکه تثبيت صنعتي سازي در سال 89 به سي درصد رسيده بود گفت: ادغام فعاليت هاي مورد استفاده براي حفظ ايمني بخش مسکن از اهداف مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن به شمار مي رود.

وي ادامه داد: توسعه سيستم صنعتي کشور در دو بخش روستايي و شهري انجام شد که در بخش روستايي به صورت پايلوت در شهرستان نهاوند انجام مي شود که از ويژگي هاي مهم آن سبک و ارزان بودن است و در بخش شهري در هشت طبقه اين سيستم صنعتي در حال بررسي است.

فاطمي عقدا در ادامه تصريح کرد: در راستاي توجه به افزايش کيفيت مصالح و جلوگيري از توليد مصالح نامقاوم چهار ابلاغيه به استان ها ارسال شده که آنها ملزم به رعايت استاندارد فني براي مصالح هستند.

رييس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن در ادامه توضيحات داد:‌دستورالعمل هاي فني اي تدوين شده است و عمده ترين رويکرد آن اجراي مبحث 19 در سال 90 است .

وي تصريح کرد: همزمان با پيگيري موضوع بازنگري مبحث 19 راهکارهاي عايق سازي جداره هاي پيراموني ساختمان ها مورد نظر قرار گرفته است.

فاطمي عقدا با اشاره به اينکه 17 تحقيق را تا کنون اين مرکز به ثبت رسانده و آنها را اجرايي کرده است گفت:‌ جايگزيني آجر با مصالح سبک، انواع آجرهاي سبک،‌پنل هاي بتني به جاي سفال در اين مرکز بررسي و انجام شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: سيمان بنايي در قالب توجه به ارزان سازي با قابليت توليد انبوه در کارخانه سيمان تهران در حال انجام است و امکان حفظ محيط زيست و درست مصرف کردن سيمان را به کشور مي دهد.

وي خاطرنشان کرد: در بخش اجراي هدفمندي تحقيقي صورت گرفته و برنامه ها با هدف ارزان سازي ساختمان و حذف هزينه هاي غيرضروري در حال بررسي است. /ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.