سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۷ انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از فعالیت ۷ انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان خبر داد.

خدیجه معصومی گفت: در ۶ شهرستان انجمن خیرین کتابخانه‌ساز وجود دارد که  با در نظر گرفتن انجمن استان، در مجموع ۷ انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در مناطق مختلف آذربایجان غربی وجود دارد، که مشغول فعالیت هستند.

او می گوید: یک باب کتابخانه روستایی در میاندوآب وجود دارد، که ساخت آن توسط خیرین آغاز شده، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کتابخانه شهدای کشتیبان با مشارکت خیرین و بنیاد قلمچی در سال ۹۶ در روستای کشتیبان ارومیه به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت است.

معصومی گفت:یک قطعه زمین نیز در ارومیه در حال طی مراحل اداری و قانونی برای تحویل به خیرین است، پس از طی مراحل و کلنگ‌زنی عملیات ساخت آن توسط خیرین در سال جاری آغاز خواهد شد.

او گفت: تخصیص بودجه از طرف خیرین مرحله به مرحله بوده و با پیشرفت فیزیکی ساختمان‌ها تزریق می‌شود.

معصومی گفت:هم‌اکنون نزدیک به ۷۰ خیر کتابخانه‌ساز در استان وجود دارد که از طریق کمک نقدی، اهدای زمین، خرید کتاب و تجهیزات با این اداره کل همکاری می‌کنند و این اداره کل آمادگی دارد، از ظرفیت سایر خیرها و داوطلبان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: بعد از احداث ساختمان توسط خیرین و تحویل به اداره کل کتابخانه‌های عمومی، همه هزینه‌های تجهیز و مجموعه‌سازی کتابخانه برعهده اداره کل کتابخانه ها است و اقدامات لازم در این ارتباط انجام می‌گیرد.

معصومی  می گوید: احداث و تجهیز کتابخانه به عنوان یک پایگاه موثق فرهنگی و اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار، در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته تأثیر بسیار زیادی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.