سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقیقات پلیس انگلیس از رهبران حزب کارگر

پلیس انگلیس اقدام به انجام تحقیقات درباره رهبر حزب کارگر انگلیس و معاونش به دلیل نقض قوانین قرنطینه کرد.

کایر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس و آنجلا رینر معاونش با دریافت پرسشنامه‌های پلیس در مدار تازه تحقیق درباره نقض قوانین قرنطینه قرار گرفتند. پلیس انگلیس بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد در تحقیقاتش در این باره به اطلاعات جدید مهمی دست یافته است.
 
استارمر رهبر دومین حزب بزرگ انگلیس پس از حزب حاکم محافظه کار و معاونش رینر که بار‌ها با حملات لفظی به جانسون به علت نقض قوانین قرنطینه حمله کردند و استعفای او را خواستار شده بودند، اکنون با تحقیقات جدید پلیس در نقض قوانین قرنطینه مواجه شدند. آنان متهمند ۳۰ آوریل سال گذشته و در زمان اجرای قرنطینه با حضور در یک گردهمایی در شهر دورهام قوانین قرنطینه را نقض کردند. آنان با رد این اتهام گفتند چنانچه پلیس اعلام کند آنان قوانین کووید را نقض کردند، استعفا خواهند داد.
 
حزب کارگر اعلام کرد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد حضور رهبر و معاون حزب کارگر در یک رویداد کاری بود که همزمان غذا می‌خورد و قوانین نقض نشد. پارتی گیت یا همان نقض قوانین قرنطینه این روز‌ها به سوژه رسانه‌ها و محافل سیاسی در انگلیس مبدل شده است پرونده‌ای که با پیگیری احزاب و افکار عمومی تشکیل و پیگیری شد و برغم صدور ۱۲۶ جریمه برای ۸۳ نفر از مقامات دولت از جمله بوریس جانسون نخست وزیرانگلیس، همسرش و ریشی سوناک وزیر خزانه داری انگلیس همچنان نزد افکار عمومی و برخی نهاد‌های ناظر در مجلس و حزب محافظه کار باز است.
 
تاکنون ۲۸ نماینده از حزب حاکم محافظه کار از کمیته انضباطی درون حزبی خواسته اند کفایت سیاسی نخست وزیر را بررسی کند هر چند گفته شده برخی درخواست خود را پس گرفتند.
 
عملکرد هر دو حزب عمده انگلیس یعنی حزب حاکم محافظه کار و حزب کارگر که دهه هاست قدرت در انگلیس میانشان دست به دست می‌شود با خشم و عصبانیت مردم انگلیس همراه شده است و شمار زیادی از مردم می‌گویند اعتماد خود را به هر دو حزب از دست داده اند.
 
در انتخابات اخیر شورا‌ها در انگلیس حزب حاکم محافظه کار حدود پانصد کرسی خود را از دست داد، اما حزب کارگر هم نتوانست موفقیت چشمگیری نصیب خود کند. برخلاف این دو حزب بزرگ، احزاب کوچکترهمچون حزب ملی اسکاتلند و حزب لیبرال دموکرات موفقیت‌های قابل توجهی در جلب ارای مردم کسب کردند.
برچسب ها: انگلیس ، حزب کارگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.