سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرایی شدن ۱۳۷ درصد از تعهدات دولت در خراسان جنوبی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: حدود ۱۳۷ درصد از تعهدات ۱۴۰۰ دولت در خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی شده و تعهدات وزارت نفت که بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان بوده، صددرصد محقق شده است.

 مرتضوی در حاشیه جلسه جمع بندی مصوبات سفر و در جمع خبرنگاران گفت: در سفر اول همکاران ما در استان‌ها مطالبه‌گری می‌کردند و در سفر دوم باید به مطالبات ما در دولت پاسخگو باشند.

او گفت: ما در رابطه با تحقق مصوبات سفر در دور دوم، مطالبه‌گری خواهیم کرد و استان‌ها باید برای پاسخگویی آمادگی داشته باشند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی باید خود را برای برگزاری سفر دوم رئیس‌جمهور آماده کند.

او گفت: مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی حدود ۱۰۰ طرح را در بر می‌گرفت که منابع و اعتبارات آن از منابع عمومی، صندوق توسعه ملی، ماده ۵۶ و منابع دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شد.

مرتضوی گفت: حدود ۱۳۷ درصد از تعهدات ۱۴۰۰ دولت در خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی شده و تعهدات وزارت نفت که بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان بوده، صددرصد محقق شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تعهدات و منابع دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و تعهدات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم پرداخت خواهد شد.

او گفت: بازدید از پروژه‌های مصوبات سفر در خراسان جنوبی با تأخیر همراه بوده و این بازدید‌های حضوری و نظارت‌های میدانی، علاوه بر پیگیری‌هایی است که در تهران صورت می‌گیرد.

مرتضوی گفت: گزارش مدیران ارشد و رؤسای دستگاه‌های اجرایی بیانگر آن است که خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه طرح‌های اقتصادی منابع مناسبی از محل تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده و در بحث ازدواج جوانان منابعی در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود که پرداخت شده و در سال ۱۴۰۱ هم پرداخت خواهد شد.

مرتضوی  با ذکر این نکته که در حوزه تأمین مسکن هم اقدامات خوبی انجام شده، گفت: در بحث تأمین زمین و امکانات مناسب برای تعهد مسکن شهری و روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری دولت رشد هشت درصدی اقتصاد است، گفت: رشد هشت درصدی با سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری محقق خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در استان باید از طریق منابع استانی و اعتبارات ملی این موضوع محقق شود و ما هم به عنوان یار دوازدهم کنار آن‌ها هستیم.

او گفت: خراسان جنوبی، استانی دانش‌بنیان است و قدرت نرم‌افزاری مردم خراسان جنوبی، بسیار بالاست و ما باید به کمک و مدد دانش‌بنیان‌ها، بهره‌وری را بالا ببریم و به رشد هشت درصدی برسیم.

مرتضوی رشد هشت درصدی، اصلاح ضریب جینی و کاهش فاصله طبقاتی کاهش را به همراه دارد و کمک می‌کند که بتوانیم در یک بازه زمانی مشخص از شرمندگی مردم خراسانی جنوبی و ملت ایران خارج شویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.