سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

برای رفع کمبود پزشک متخصص، از ظرفیت شورا‌ها و استانداری استفاده خواهیم کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در نشست شورای اسلامی استان گفت: در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با کمبود پزشک متخصص و حتی پزشک عمومی مواجه هستیم که برای حل این مشکل از ظرفیت شورا‌ها و استانداری بهره خواهیم برد.

به گفته موسوی میرزایی اقبال پزشکان برای گذراندن دوره خدمت در استان ما کم شده که نیاز است قوانین و مقررات تغییر کند و مشوق‌ها و امتیازاتی برای ماندگاری و ترغیب پزشکان برای خدمت در خراسان جنوبی در نظر گرفته شود.

او همچنین گفت: طرح‌های عمرانی نیمه تمامی در تمام استان داریم که در حال اجراست؛ ساخت بیمارستان در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، قاین و طبس ادامه دارد که باید روند آن تسریع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیگیر ساخت مراکز درمانی بزرگتر در شهر‌های درح، قهستان، شوسف و خضری دشت بیاض هم هستیم که مراحل اولیه ساخت آن شروع شده است.

آمبولانس‌های فرسوده و کمبود آن در تمام شهرستان‌ها

رئیس شورای اسلامی استان هم در این نشست گفت: یکی از مشکلاتی که ما در استان با آن مواجه هستیم کمبود آمبولانس است، بیشتر آمبولانس‌ها فرسوده هستند و جوابگوی نیاز استان نیستند.

حاجی آبادی گفت: ما همچنین خواستار ارتقاء دانشکده پرستاری و مامایی قاین و دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به دانشگاه علوم پزشکی هستیم، با این اتفاق تمایل پزشکان برای ماندگاری در استان بالا خواهد رفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.