سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرسودگی تیر‌های برق از جمله مهم‌ترین علل حوادث حوزه اداره برق

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه در توانیرو گفت: فرسودگی و غیرمقاوم بودن تیر‌های برق از جمله مهم‌ترین علل حوادث ناشی از سقوط پایه است.

مسعود صادقی گفت: بیشتر حوادث حین کار در حوزه برق کاری، رعایت نشدن چهار عمل اصلی و ناشی از سقوط از پایه تیر‌ها است.

این موضوع در نخستین صبحگاه مشترک ایمنی سراسر کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با حضور شماری از مدیران و کارشناسان ایمنی از سراسر کشور برگزار شد مطرح گشت.

او می گوید: نخستین صبحگاه مشترک ایمنی با هدف تبادل نظر و نشر تجربه‌های علمی و فنی به صورت برخط تصویری به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد برگزار شد.

صادقی گفت: استقبال افزون بر ۲۰۰ مدیر و کارشناس ایمنی در نخستین صبحگاه، تبادل نظر در حوزه اجرا و عملیات و نشر تجربه‌های ارزشمند علمی، فنی و تجربی را از مزیت‌های برگزاری این قبیل برنامه‌ها است.

به گفته مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه در توانیر برنامه سه شنبه‌های دانشی در حوزه مهندسی تجربه خوبی برای تبادل دانش در حوزه ایمنی است.

رییس گروه ایمنی شرکت توانیرو نیز در این نشست گفت: سیم بانی یکی از مشاغل سخت و مخاطره آمیز است و آموزش‌های قبل شروع به کار و مرتبط با مشاغل، آموزش‌های حین خدمت و پیشگیری قبل کار و بازآموزی نکات آموزشی از ضرورت‌های پیشگیری از حوادث است.

به گفته عباس جریان قلم استفاده از افراد واجد شرایط و آموزش دیده، کنترل و نظارت بر فرآیند انجام کار به صورت مستمر، اندازه گیری مقاومت الکتریکی و مکانیکی و پرهیز از عجله و شتاب در حین کار از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه از حادثه به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در صبحگاه مشترک ایمنی که به صورت برخط تصویری با نیرو‌های خط گرم و نیرو‌های عملیاتی یکی از امور‌های چهارگانه یزد برگزار شد، سوگند نامه ایمنی توسط برق کاران همخوانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.