سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باغ تالار‌های غیرمجاز در اردبیل قلع و قمع می‌شود

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باغ تالار‌ها و ویلا‌های غیرمجاز در اطراف اردبیل با حکم دادگاه قلع و قمع می‌شود.

یاور میرزایی گفت: ۹۰ درصد تغییر کاربری‌ها در اراضی دیم و کمتر از ۱۰ درصد در اراضی آبی اتفاق می‌افتد و ما در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد با محدودیت تغییر کاربری اراضی درجه یک و ۲ روبه‌رو هستیم.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: به هیچ وجه مجوز برای تغییر کاربری برای اراضی کشاورزی داده نمی‌شود مگر آنکه ضرورت طرح در کمیسیون تبصره یک، ماده یک مورد بررسی قرار گرفته و مجوز لازم از طریق این کمیسیون صادر شود.

به گفته او، عده‌ای با فرصت‌طلبی در اراضی زراعی اقدام به ساخت باغ ویلا و یا باغ تالار می‌کنند که این تغییر کاربری‌های غیرمجاز مورد رصد و پایش دقیق یگان حفاظت اراضی زراعی جهاد کشاورزی است تا در مناطق مختلف استان قلع و قمع آنها را شاهد باشیم.

میرزایی گفت: حتی برای برخی از این باغ تالارها حکم تخریب صادر شده و ما منتظر نهایی شدن رأی در این زمینه هستیم تا با همراهی یگان حفاظت و مجموعه دادگستری و پلیس قلع و قمع را انجام دهیم.

به گفته او، تغییر کاربری غیرمجاز و اقدامات غیرقانونی بدون استعلامات انجام شده در برخی از اراضی ملی مشکلات و گرفتاری‌هایی را به وجود آورده که قطعاً برخورد با متخلفان در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین در مورد واگذاری ۲۲ هزار هکتار اراضی زراعی در محدوده کشت و صنعت مغان به عشایر منطقه می گوید: با تشکیل شورای هفت نفره و نظر نهایی این شورا واگذاری اراضی به ساکنان منطقه در قالب ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار به صورت یکپارچه به ازای هر نفر ۶ هکتار در دستور کار قرار گرفته و ما سعی می‌کنیم از خرد شدن اراضی نیز جلوگیری کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.