سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتفی شدن تبدیل خانه تاریخی رنده کش (خواجه باروخ) به خانه موسیقی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان از منتفی شدن تبدیل خانه تاریخی رنده کش (خواجه باروخ) به خانه موسیقی کرمانشاه خبرداد.

کیومرث خانی لعل آبادی با اشاره به پیگیری‌ها برای تبدیل خانه تاریخی رنده کش به خانه موسیقی کرمانشاه،گفت : از حدود دو سال پیش با موافقت استاندار وقت و همراهی شهرداری مقرر شد تا خانه تاریخی رنده کش به خانه موسیقی کرمانشاه تبدیل شود.

به گفته سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه یکی از مهد‌های موسیقی ایران است و بنا داشتیم برای کمک به موسیقی استان این مکان راه راه اندازی کنیم، در این راستا پارسال مکاتباتی را با شهرام ناظری شوالیه آواز ایران انجام دادیم تا در راه اندازی خانه موسیقی کرمانشاه همکاری داشته باشد که البته بی پاسخ ماند.

پس از چندی از سوی وزارت میراث فرهنگی دستورالعملی به استان ابلاغ شد که طی آن خانه‌های تاریخی که مالکیت آن‌ها برعهده میراث فرهنگی است باید از طریق صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شد.

خانه تاریخی رنده کش از جمله خانه‌های تاریخی در مالکیت میراث فرهنگی است براین اساس این خانه تاریخی پارسال از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شد تا پس از انجام فعالیت‌های مرمتی آن را به یک مرکز اقامتی، پذیرایی و فرهنگی تبدیل کند.

در حال حاضر بهره بردار بخش خصوصی درحال مرمت این خانه تاریخی است و در صورتی که تسهیلات خود را به موقع دریافت کند، تا پایان امسال آن را به عنوان مرکز اقامتی، پذیرایی و فرهنگی راه اندازی خواهد کرد.

در حال حاضر خانه‌های سوری، فیض مهدوی، صارم الدوله (زرشکیان) و رنده کش (خواجه باروخ) به بهره بردار بخش خصوصی واگذار شده اند و خانه حاج آخوند در حال طی فرآیند‌های واگذاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.