سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آوار برداری به طبقه زیرزمین متروپل رسید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با برداشته شدن حجم زیادی از آوار ساختمان متروپل، امدادگران و گروه‌های نجات به طبقه هم‌کف و زیرزمین ساختمان متروپل دسترسی پیدا کردند.

وحید شعبانی می‌گوید: حجم سازه بسیار زیاد است و همین امر تا کنون مانع ورود تیم‌های عمل کننده به طبقات زیرین ساختمان متروپل بوده اما امدادگران منتظر هستند تا از اولین منفذ وارد و اجساد احتمالی را خارج کنند.

او افزود: کار آواربرداری از ۲ روز پیش وارد فاز جدیدی شده و حضور مردم برای حفظ جان آنها در صحنه مدیریت و کار جستجو شتاب خیلی خوبی گرفته است.

به گفته آقای شعبانی برابر شیوه‌نامه‌های امدادی، امکان زنده ماندن و خروج افرادی که در زیر لایه‌های آواری در ۳ روز اول مانده‌اند امکان‌پذیر است.

البته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان متذکر شد که باید جستجو و تفحص از سوی تجهیزات انفرادی انجام شود و اگر تجهیزات لجستیک سنگین وارد شود امکان فوت کسانی که زیر زمین هستند، وجود دارد.

از روز سوم حادثه بود که تجهیزات سنگین وارد مکان حادثه شدند و به گفته وحید شعبانی «تقریبا انبوهی از سازهای بتونی در ۲ روز گذشته خارج و بیش از نیمی از کار انجام شده است.»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هم اکنون تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، بندماهشهر، شادگان، دشت‌آزادگان، اهواز و ۳ تیم از معاونت امداد و نجات در قالب ۱۲ تیم امداد، ۲۲۰ امدادگر تخصصی، ۱۲ آمبولانس و ۷ خودروی نجات در محل حادثه حضور دارند.

ساختمان متروپل آبادان در تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۱ ریزش کرد و تاکنون ۳۲ جان‌باخته و ۳۷ مصدوم از این حادثه گزارش شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.