سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های متنوعی در دهه کرامت در خوزستان اجرا می‌شود

 دبیر ستاد دهه کرامت و برنامه‌های مردمی و بین المللی (زیرسایه خورشید) در خوزستان گفت: برنامه‌های متنوعی در دهه کرامت برای پانزدهمین سال متوالی، با حضور کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) در خوزستان اجرا می‌شود.

دانیال اریکه گفت: خدام رضوی از سه‌شنبه ۱۰ خرداد جاری وارد شهر اهواز می‌شوند و تا ۲۳ خرداد برای شرکت در برنامه‌های دهه کرامت در تمامی شهرستان‌های خوزستان حضور دارند.

او  حضور و عیادت از بیماران در بیشترر بیمارستان‌های خوزستان، حضور در آسایشگاه‌های سالمندان، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و کودکان کار، حضور در پادگان‌ها و پاسگاه‌ها در نقاط صفر مرزی، حضور در زندان‌های خوزستان، دیدار با خانواده معظم شهدا و نمایندگان، ولی فقیه و ائمه جمعه در سراسر خوزستان را از جمله برنامه‌های خدام رضوی در دهه کرامت برشمرد.

دبیر برگزاری دهه کرامت در خوزستان، با اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: یکی از ویژه برنامه‌های محوری این دهه در خوزستان دیدار خدام رضوی با خانواده‌های جانباخته و حادثه دیده وعیادت از مصدمان این حادثه است.

این مقام مسئول می‌گوید: استقبال اقوام و عشایر در مناطق روستایی در اهواز از خدام رضوی هر ساله با شور و نشاط خاصی برگزار می‌شود که در این مناطق نیز برنامه‌هایی با حضور این سفیران در دهه کرامت در نظر گرفته شده است.

آقای اریکه گفت: ۱۲ خادم رضوی در چهار کاروان و با حضور در شهر‌های مختلف تقسیم می‌شوند و از روزچهارشنبه ۱۱خرداد جاری در برنامه‌های دهه کرامت شرکت می‌کنند.

 دبیر ستاد دهه کرامت و برنامه‌های مردمی و بین المللی (زیرسایه خورشید) در خوزستان ادامه داد: مراسم استقبال از سفیران معنوی و کاروان خدام رضوی ساعت ۶ بعدازظهر فردا سه شنبه در فرودگاه بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور اقشار مختلف در اهواز برگزار می‌شود.

او گفت: برنامه‌های هنری شامل چندین شب شعر عربی و فارسی در مقام و منزلت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) نیز در شهر‌های خوزستان برنامه ریزی شده است.

به گفته این مقام مسئول، اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند، اردو‌های پزشکی جهادی با حضور خادم یار‌های رضوی در مناطق مختلف و کم برخوردار خوزستان نیز در این دهه برنامه ریزی شده است.

دانیال اریکه گفت: اجتماعاتی برای دختران در روز میلاد حضرت معصومه (ع) از جمله مصلای اهواز در روز چهارشنبه هفته جاری برنامه ریزی شده است.

 دبیر ستاد دهه کرامت و برنامه‌های مردمی و بین المللی (زیرسایه خورشید) در خوزستان هدف از اجرای برنامه‌ها در دهه کرامت ۱۴۰۱ را شادی مومنامه بیان کرد و گفت: گمشده سبک زندگی خانواده‌ها شادی مومنانه است اگرچه به شادی جهت داده می‌شود، ولی مومنانه بودن آن را که باید خروجی آن باشد در برنامه دیده نمی‌شود، لذا تلاش می‌شود با حضور سفیران مهربانی امام رضا (ع) این شادی را به سراسر خوزستان تزریق کنیم.

این مقام مسئول پیرامون اجرای سرود سلام فرمانده در خوزستان  گفت: سامانه‌ای به این منظور ایجاد شده و از شرکت کنندگان خواسته شد که در این سامانه ثبت نام کنند و تاکنون نزدیک به ۲۱ هزار نفر دهه هشتاد و نودی به همراه خانواده‌ها در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

او ادامه داد: قرار بود سرود سلام فرمانده در آستانه حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی اجرا شود که به دلیل کمی جا، به استادیوم ۳۰ هزار نفری فولاد خوزستان تغییر یافت، ولی با توجه به لزوم به کارگیری ۶۰۰ کادر اجرایی مورد نیاز برای اجرا برنامه سلام فرمانده، و حضور این کادر و اولویت امداد رسانی در حادثه متروپل آبادان، این برنامه در زمانی دیگر و با دعوت از مداح ابوذر روحی اجرا خواهد شد.

دهه کرامت امسال با شعار" خدمت کریمانه، جهاد عالمانه " از ۱۱تا ۲۱ خرداد مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.