سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب ممنوعیت استفاده از پیاده‌رو برای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مشهد

سخنگوی شورای شهر مشهد از تکذیب خبری مبنی بر تعطیلی فضای پیاده‌روی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مشهد خبرداد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو گفت: از دیروز تا کنون در رسانه‌ها و فضای مجازی مطالبی مبنی بر اینکه شورای شهر برنامه‌ای برای تعطیلی فضای پیاده‌روی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها دارد، منتشر شده که بنده این خبر را تکذیب می‌کنم، ما فعلا در شورای شهر برنامه‌ای برای این موضوع نداریم و چنین مساله‌ای در دستور کار ما قرار ندارد.

او گفت: این مصوبه مربوط به شورای پنجم و دارای وقت معین بوده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: با توجه به شرایط کنونی ما نمی‌توانیم تصمیمی عجولانه بگیریم و قطعا با نظر کارشناسی در این زمینه اقدام می‌کنیم.

حاجی بگلو گفت: لذا این مطلب که در فضای مجازی مطرح شده را تکذیب می‌کنیم؛ شورای شهر و مدیریت شهری هیچ نامه، مکاتبه و دستوری برای تعطیلی فضای پیاده‌روی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نداشته است. این مصوبه مربوط به شورای دوره پنجم است و به نظر می‌رسد علت انتشار این خبر این است که برخی می‌خواهند فضا را متشنج کنند.

تحمیل خسارات جبران‌ناپذیری به واحد‌های صنفی با ممنوعیت استفاده از پیاده‌رو‌ها

سعید شریف‌زاده رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد گفت: استفاده از فضای باز پیاده‌رو‌ها در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها با استقبال خوب عامه مردم روبه‌رو شده، همچنین استفاده از این فضا‌ها رکود به وجود آمده در بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا طی ۲ سال اخیر را کاهش داده و باعث دلگرمی اعضای صنف شده است.

او گفت: شنیده‌ها حاکی از آن بود که دلایل چنین تصمیمی به عدم رعایت مسائل بهداشتی و استعمال دخانیات در این فضا‌ها برمیگردد. باتوجه به اینکه سخنگوی شورای شهر مشهد این موضوع را تکذیب کرده، پیشنهاد ما این است که در صورت مشاهده موارد خاص با متخلف به صورت موردی برخورد و از وی تعهد اخذ شود. در این زمینه اتحادیه آمادگی خود را جهت همکاری مضاعف با نهاد‌های مربوطه را اعلام می‌دارد.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد گفت: حساسیت‌ها نسبت به این موضوع از سال گذشته آغاز و در این رابطه تذکراتی نیز داده شده بود. اتحادیه نیز جلسه‌ای را در همین خصوص با اعضای واحد‌های صنفی برگزار و تذکرات لازم را گوشزد کرد.

شریف‌زاده گفت: در صورت ممنوعیت استفاده از این فضا‌ها لطمه جبران‌ناپذیری به واحد‌های صنفی که هزینه گزافی را برای آماده‌سازی این فضا‌ها متحمل شده‌اند، وارد شده و به ناچار تعداد زیادی از این واحد‌ها یا نیروهای‌شان تعدیل، بیکار، متضرر و ورشکست خواهند شد؛ همچنین خواست عامه مردم نیز نادیده گرفته می‌شود.

او گفت: در واقع نباید با مشاهده تنها چند نکته منفی چنین طرحی ملغی شود، زیرا این موضوع باعث زیباسازی شهر شده است؛ ضمن اینکه بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد جامعه از سرو قهوه، آبمیوه و بستنی در این فضا‌ها نسبت به رستوران‌ها و کافه‌های گران‌قیمت خارج شهر استقبال کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.