سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات قم در اردیبهشت‌ماه از ۳۱ میلیون دلار فراتر رفت

مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات استان قم در اردیبهشت‌ماه امسال به رقم ۳۱ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۱۵ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌قبل بیش‌ از ۱۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

اسفندیار دریکوندی گفت: این میزان صادرات در قالب ۶۸۳ مورد اظهارنامه و به وزن ۳۶ هزار و ۹۲۴ تُن به ثبت رسیده که در این شاخص‌ها نیز حجم صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال‌قبل به ترتیب با رشد ۸۷.۶ و ۱۵۱.۹ درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل گمرکات قم گفت: واردات استان قم نیز در اردیبهشت‌ماه امسال در قالب ۳۰۱ مورد اظهارنامه، به وزن چهار هزار و ۶۵۶ تُن و ارزش ۲۶ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۲۵ دلار بوده‌است که بیشتر حجم آن را کالا‌های اساسی، مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های صنعتی و تولیدی فعال در استان تشکیل می‌دهد.

دریکوندی با بیان این که درآمد کل گمرکات استان نیز طی این مدت به ۴۰۷ هزار میلیون ریال رسیده‌است، گفت: گمرکات قم در زمینه ترانزیت کالا با گمرکات دیگر کشور نیز به خوبی فعال است و در همین رابطه تعداد ۳۰۵ مورد کالا به وزن هشت‌هزار و ۶۸۵ وارد گمرکات قم شده و همچنین ۱۸ مورد کالا به وزن ۲۶۲ تُن از آن خارج شده‌است.

مدیرکل گمرکات قم  با اشاره به فعالیت گسترده گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق نیز گفت: در همین رابطه ۵۰ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در گمرکات استان تشکیل شده‌است و روند رسیدگی به آن در مراجع قانونی ذی‌صلاح دنبال می‌شود.

مدیرکل گمرکات قم گفت: فعالیت‌های تجاری استان قم طی سال‌های اخیر به ویژه پس از فروکش کردن شیوع کرونا به خوبی سرعت گرفته‌است و اکنون کالا‌های تولید شده در این استان در بسیاری از بازار‌های بین‌المللی در دسترس مشتریان است.

برچسب ها: صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.