مدیرکل گمرکات قم گفت: شتاب ایجاد شده در زمینه صادرات کالا‌ها از گمرکات استان قم که به خصوص از سال گذشته قابل ملاحظه است، طی امسال با سرعت و در حجم بیشتری دنبال خواهد شد.

اسفندیار دریکوندی گفت: افزایش صادرات و توسعه تجارت خارجی عامل مهمی برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان به خصوص درحوزه تولید و اشتغال است و برهمین اساس به دنبال بالا بردن سهم کالا‌های تولید شده در واحد‌های صنعتی قم در بازار‌های بین‌المللی هستیم.

مدیرکل گمرکات قم گفت: درهمین رابطه در اسفندماه سال گذشته ۳۲هزار و ۱۱۲ تُن انواع کالا به ارزش ۲۶ میلیون و ۷۴۴هزار و ۶۷۷ دلار از گمرکات استان قم به بازار‌های جهانی صادر شد که این حجم از صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، بیش از ۱۰۵ درصد رشد داشت.

او گفت: همچنین درسال ۱۴۰۰ به طور کلی ارزش کالا‌های صادر شده از این استان ۲۸۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۴۹ دلار بوده‌است که این میزان صادرات در مقایسه با آمار سال ۹۹، رشد حدود ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد و بیانگر افزایش سهم صادرات در بخش تجارت خارجی قم است.

دریکوندی گفت: برای کمک به توسعه حضور فعالان اقتصادی استان دربازار‌های بین‌المللی، فرآیند‌های اداری در گمرکات قم تسهیل شده و با سرعت خوبی انجام می‌شود تا صادرکنندگان بتوانند محصولات مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان بین‌المللی خود برسانند.

مدیرکل گمرکات قم گفت: در بخش واردات نیز عمده کالا‌های وارد شده به گمرکات استان را کالا‌های اساسی و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی تشکیل می‌دهد که خود عامل مهمی برای گسترش تولید و اشتغالزایی به شمار می‌آید، بنابراین گمرکات قم در هر دو بخش صادرات و واردات یاری دهنده فعالان اقتصادی استان است.

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار