سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارداد‌های اجاره افزایش ۲۰ درصدی خواهد کرد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت : تمام واحد‌های معاملات املاک کرمانشاه ملزم هستند قرارداد‌های اجاره را صرفا بر اساس افزایش ۲۰ درصد مصوب تنظیم کنند مهمترین مشکل ما تمکین نکردن برخی مالکان است.

بابک مرادی گفت : بر اساس مصوبه افزایش اجاره برای امسال در کرمانشاه ۲۰ درصد اعلام شده که ما موظف به اجرای آن هستیم.

به گفته رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه به محض آنکه این نرخ تصویب شد، از طریق پیامک به تمام اعضای اتحادیه اعلام کردیم که قرارداد‌های رهن و اجاره را صرفا بر اساس این افزایش تنظیم کنند. به علاوه پوستر‌هایی را نیز مانند سال‌های گذشته طراحی کردیم و در اختیار واحد‌ها قرار دادیم تا شاید کمکی به همکاری مالکین نیز بکند.

بسیاری از مالکین از افزایش مصوب اجاره بها تمکین نمی‌کنند، در این بین کاری هم از دست واحد‌های مشاور املاک برنمی آید، زیرا بسیاری از مالکین با مستاجران خارج از بنگاه و به صورت دستنویس قرارداد می‌بندند که در این صورت دیگر هزینه کمیسیون و ... را هم نمی‌پردازند و این رویه جز به ضرر بنگاه‌های املاک نیست.

هیچ واحد مشاور املاکی نمی‌تواند به مالکین تکلیف کند ملک خود را با چه رقمی اجاره بدهند و در نهایت اگر مالک راضی نباشد حکم تخلیه برای مستاجر خود می‌گیرد.

مالکینی داریم که با مردم همراهی می‌کنند و افزایش قیمت عادلانه در نظر می‌گیرند، اما مواردی هم داریم که بسیار بیشتر از تعرفه مصوب قیمت را بالا می‌برند.

البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که مالکین شرایط خاص خود را دارند. برخی در این شرایط اقتصادی تمام سرمایه و زندگی خود را برای خرید یک ملک گذاشته اند و سالانه نیز باید رقم قابل توجهی برای تعمیر و نگهداری واحد خود هزینه کنند، پس تا حدودی حق دارند قیمت‌ها را بالا ببرند.

با توجه به رونق بازار رهن و اجاره از مالکین و مستاجران توقع داریم صرفا سراغ قرارداد‌های قانونی، پرینتی و هولوگرام دار بروند، زیرا قرارداد دست نویس یا هر مدل دیگر وجهه قانونی نداشته و در صورت بروز هرگونه مشکل قابل پیگیری نیست. همچنین تنها قرارداد‌های هولوگرام دار و پرینتی برای بهره‌مندی از تسهیلات ودیعه مسکن معتبر است.

هم اکنون سه هزار واحد مشاور املاک در کرمانشاه فعال است که تمامی آن‌ها مجوز دارند .

منبع ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.