سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور:

صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید مقاوم‌سازی کنند

حجت‌الاسلام رئیسی به وزرای کشور و راه و شهرسازی دستور داد با فوریت سازه‌های ناایمن را شناسایی و صاحبان آن‌ها را مکلف به مقاوم‌سازی کنند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به گزارش نهادهای مسئول درباره آمار ساختمان‌‌های ناایمن در نقاط مختلف کشور، وزرای کشور و راه و شهرسازی را مأمور کرد با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی فوری این سازه‌ها و اجرای قانون درباره آنها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه دولت خود را ملزم به صیانت از جان مردم می‌داند، گفت: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید موظف به مقاوم‌سازی سازه‌ها شوند و اگر کسی در این کار سستی و اهمال کرد، بدون تعارف با او برخورد قانونی شود. هیچ کس حق ندارد جان مردم را به خطر بیندازد.

سه روز پیش رئیس جمهور طی دستوراتی ویژه در جلسه فوق العاده بررسی حادثه آبادان تاکید کرد نباید هیچ ساختمانی بدون رعایت اصول، ضوابط و استاندارهای مهندسی ساخته شود و باید از ادامه فعالیت و ساخت و ساز ساختمان های با سازه های نا ایمن جلوگیری گردد.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین به وزارت کشور و سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها ماموریت داده بود تا ساختمانهای ساخته شده نا ایمن و در معرض آسیب را شناسایی و معرفی نمایند تا اقدامات لازم برای مقاوم سازی، تخلیه یا تخریب آنها توسط صاحبان آن ساختمان‌ها انجام شود.

به همین جهت وزیر کشور امروز در  بخشنامه‌ای از استانداران خواسته، پیرو دستور موکد رئیس جمهوری، با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود از جمله سازمان های نظام مهندسی، شهرداری ها، دهیاری ها، بخشداری ها، اتحادیه های صنفی، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری و سایر دستگاه های ذیربط، نسبت به پیشگیری از حوادث مشابه اقدام کنند.

بر اساس آمار شورای شهر تهران، فقط در پایتخت ۳۳ هزار ساختمان ناایمن، بیش از ۲۳ هزار ساختمان کم خطر و ۳۵۰۰ ساختمان تحت ریسک بالای ۸ طبقه شناسایی شده؛ از این میان ۱۲۹ ساختمان در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارند.

سرپرست آتش‌نشانی تهران نیز اعلام کرده با همانگی دادستان تهران لیست ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران را منتشر خواهیم کرد.

گفتنی است از علل ریزش ساختمان متروپل در آبادان همین ساخت و ساز غیر اصولی است و بگفته سرپرست سازمان نظام مهندسی کل کشور در تخلفی آشکار ۳ طبقه این برج به‌صورت اضافه ساخته شده است و بی‌توجهی به گزارش مهندسان ناظر این فاجعه را رقم زده است.

اما رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز فرایند تدوین برنامه هفتم توسعه از اردیبهشت ماه، همه دستگاه‌ها را مکلف کرد تا با سازمان برنامه و بودجه در تدوین این برنامه همکاری کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی رئیسی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر مسأله‌محوری در حل مشکلات کشور، تدوین «سند تحول دولت» در ۳۷ محور اولویت‌دار را گامی مؤثر در این زمینه دانست و خواستار بهره‌گیری از این سند در تدوین برنامه هفتم توسعه شد.

 پیش نویس سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پس از تایید رهبر انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده و آقای ذوالقدر دبیر مجمع ابراز امیدواری کرده که با برگزاری جلسات فوق العاده و با نگاه دقیق و کارشناسی اعضای مجمع، سیاستهای کلی برای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور پس از تایید رهبر انقلاب در اختیار دولت قرار گیرد.

در ابتدای جلسه امروز هیأت دولت نیز، «احمد وحیدی» وزیر کشور گزارشی از حضور ۶ روزه خود در محل حادثه متروپل آبادان و روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف از جمله تیم‌های امداد و نجات محلی و اعزامی و گروه‌های مردمی و نیز برنامه‌های آتی برای بازسازی و جبران خسارات حادثه دیدگان ارائه کرد.

بخش‌هایی از ساختمان متروپل در آبادان ظهر روز دوم خرداد ریزش کرد که در هفتمین روز از حادثه مترو پل آبادان تاکنون شمار متوفیان این حادثه ۲۹ نفر و مصدومان آن ۳۸ نفر اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات خودرویی در محل حادثه مهیا است و گروه‌های ارزیاب، جست و جوگر، زنده یاب و واکنش سریع در صحنه حضور دارند.

تجهیزات بیشتر نیز به منظور سرعت بخشیدن به ادامه کار آوار برداری در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به محوطه کارگاهی این حادثه ارسال شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خداییش لااقل اون قبلیه 4 سال اول را به خیر گذروند و برجام نتیجش بود درسته تو دوره دوم خراب کرد(همه تخم مرغ هاشو تو سبد برجام گذاشت!) اما نتیجه گرفته بود تو دوره اول که بهش تو دوره دوم مردم رای دادن !
الان ایشان که تازه رئیس جمهور شده یکسال نشده همه کالاهای اساسی را گران کرده باز هم میگه چیز دیگری گران نمیشه اما همه میدونن و داره بعد دوماه معلوم میشه نتیجه چی بوده! این موضوعات فقط نشان دهنده این هست که تا چه اندازه این دولت توانمند بوده در مدیریت مالی و اقتصادی کشور که نشان داد متاسفانه ضعیفترین عملکرد ممکنه را داره به این دلیل که مستقیما از سفره مردم شروع کرده که وقتی شروع با این باشه پایانش را هیچ کسی نمیتونه پیش بینی بکنه معمولا دولت ها سعی میکنند گرانی را به جاهایی ببرند که زیر نظر نباشد اما این دولت درست چیزی را انتخاب کرده که بیشترین اعتراض نسبت بهش بوجود آمده چون خوراک روز مره مردم هست!
بنظر من ایشان برای دور بعد نباید انتخاب شوند چون نشان دادن هیچ خط قرمزی در مورد سفره مردم را به رسمیت نمیشناسند و این خیلی خطرناکه برای اقشار متوسط و ضعیف!
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
ایده دارم پول بدهید بهتون بگم در کمتر از یک سال کل ایران نوساز می شود
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
چرا ریس جمهور دستور نمی دهد ساختمانها اتوماتیک ایمن شوند از فردا؟
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
مقصرا اصلی ازوزا ت راه وشهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی، فرمانداری رواعدام وقصاص کنید تادیگردرس عبرتی بشود مردم دیگرازاین کارهانکنند
حامد
۱۰:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
حاجی سیمان 55 تومنی امروز تم مبارک دمت گرم خوب داری پیشرفت میکنی
حامد
۱۰:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
بله آقای دستور که تره هم خرد نمیکنن برات ول کن تو رو به حضرت عباس این مردم بدبخت و
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تا تنور رسیدگی به تخلفات شهرداری داغ است، پیگیری کنید چگونه و با چه ترفندی، درختان بوستانی در ضلع غربی بیمارستان خصوصی چشم پزشکی بینا در منطقه 8 تهران در سال 91 قطع و اندکی بعد به طور کامل به تصرف این بیمارستان در آمد؟
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
اگه واقعا آمدی برای قشر ضعیف کارکنی جلوی افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی را نمی گرفتی سریعتر تصویب می کردی .
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تو اصلاً صلاحیت ریاست جمهوری را نداری معلوم شد دولت انقلابی چقدر بفکر ملته
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
با چی با این. گرونی وتورم. که در کشور رواج دادی چجوری میشه اخه کمی از خودتون مایه بزارین همش مردم که نمتونن
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
قبلی که آقای علی برکت الله بود، این یکی هم شده آقای دستور.
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تو همین سال اول خودتو بی اعتبار کردی.
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
این آقا می گفت من باید مرده باشم که بگذارم با حذف ارز ترجیحی همه ی اقلام گران بشه.حالا همه ی اقلام گران شده.
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
ایشون هم با مرده متحرک فرقی ندارن
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خوب مرده هست وقتی زنده باشه بلای جون ملت بهتره که مرده باشه که هست
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
ساعت خواب، شاعر!!؟؟؟؟
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
هاشمی رفسنجانی حدود ۳۰ _۳۵سال پیش که همه کاره مملکت بود تو خطبه های نماز جمعه مدام و مکرر از چشم انداز ۱۴۰۰ خبر می داد و می‌گفت با برنامه ریزی ها و مدیریت مسئولان کشور ، ایران در سال ۱۴۰۰ از نظر اقتصادی رتبه ی اول را در خاور میانه کسب خواهد کرد. اکنون رسیدیم به اون سالی که هاشمی رفسنجانی از خدا بی خبر ، مژده می داد. یک سال هم از از اون سال گذشت . وضعیت مرغ ، شکر ، روغن، پراید ، سکه و ...... ملاحظه بفرمایید!!!!!!!! پی به دروغگویی وی ببرید.
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
آقای رییس تو بحث آزاد سازی ساحل ها. خیلی محبوب شدی اما کار تمام نکردی به کوه خواری و جنگل خواری هم ادامه ندادی

به نهادها ها قدرت مافیای ثروت اقتصادی هم رسیدگی نکردی. تو بحث مهاجران هم خیلی محبوبیت کم شد .محبوبیت از هفتاد رسید به بیست کشور کردی کشور ده فرقه در آینده با مهاجران همین مهاجران افغان در کشور خودشون هفتاد فرقه دارند از هر گروهی پانصد هزار آمده باشد زاد و ولد کنند خدا آخر عاقبت ایران ختم به خیر کند لبنان آینده ایران است
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
دولت ها تو ایران تورم خیلی خیلی دوست دارند حتی بیشتر از مردم
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
تورم یعنی چی؟ یعنی هزینه از جیب مردم دیگه(یک نوع دزدی محسوب میشه !)
تو قدیم داروغه میومد به زور مالیات میگرفت برای حکومت اینا دیگه براحتی دستگاه چاپ روشن میکنند پول تو دست من و شما را بی ارزش میکنند
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
رئییسی خوشبحالت چ میخوری تخم مرغ ولبنیات وعده صبخونه حذف شد برنج وگوشت وماکارونی حذف شد چ بخوریم داریم از گشنگی میمیرم قران بزته تو کمرت با ملت چها کردی ظالم ستمگر
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
دوران محمدرضا شاه پهلوی همچین اتفاقی نیفتاده هنوز ساختمانهای قدیم پابرجاست...چرا باید تو دولت جمهوری اسلامی هر بار شاهد همچین حادثه ای باشیم .چون دولت شاه صادق و پاک بود مسولینش بی لیاقت و رشوه گیر نبودند متاسفانه حالا همه رشوه گیر شدن حتی قوه قضاییه ..مملکت از ریشه خراب و فاسده
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
دقیقاً همینطوره که میفرمایید. کاملاً موافقم زیرا خودم چند سالی از دوره اون خدابیامرز رو درک کردم
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
من یه سوال دارم چرا تو ایران حتما باید یک اتفاقی بیوفتی و تعدادی مردم بیگناه جان خودشون را از دست بدن بعد مسئولین به فکر بیوفتند و قانون وضع کنند.
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
چون مردم ایران ربطی به مسولین عراقی ندارد
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
از بس این مسولین تنبلی ،اختلاس ،اشرافی گری، جمع کردن مال و دارایی و سرگرم دنیا شدن ، زتدگی جوانان ایران رو به ظلمات تبدیل کردن
خدا کارتون رو راست نیاره
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
فعلا از روزی که اومدن کلا سرگرم شعار هستن. موی خانم ها مانتو خانم ها
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
به شما قد نمیده. آخر خط هستید.
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تو دیگه صحبت نکن، در همین 9 ماه که آمدی دلار رو از 23 به 31 رسوندی و سکه رو از 9 تومن به 15 تومن. خدا پدر روحانی رو بیامرزه که 8 سال این تورم 9 ماهه تو رو نداشت. خواهشا برو
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
دمت گررررم ... چطو روش میشه حرف بزنه بگو تو یماه همچی صدبرابر کرد الهی بمیری
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خجالتم خوب چیزیه
ناشناس
۰۵:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
با سلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد؟
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
پیش خودش فکر کرده یارانه ۴۲۰۰ دولت قبل حدف کنه هنر کرده اینم شد نتیجه طوفانی قیمت ها هر روز نرخ کالا غیر یارانهای بالاتر میره
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
شمامتروپل خراب کردی تا ملت سرگرم کنید توی این یارانه گرانی وووووو
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
روانی
ساختمون سه طبقه اضافی داشته
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
اصلا" رئیسی این ساختمان متروپل را سُست و شُل ساخت.
مقصر اصلی رئیسی هست.
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
پاستور خیلی نا ایمنه مواظب باشید
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خونه ما هم نا ایمنه سقفش ریخته و دیوارها و سقف ترک داره منتظر زلزله ایم بیاد از شرتون راحت بشیم.
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
کاش همین کارم سریع برای خودروسازها میکردین... فقط چون ماروپل یه شبه چندین رو بکشتن داد فاجعه است ولی خودروسازها چون در طول ساز میکشن فاجعه حساب نمیشه
مرتضی
۰۰:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
باشه، تو مملکت خودت رو درست کن، بچسب به محکم کاری با این مملکت داریت
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
بزار اون دستورای قبلی که خیلی فوری بود انجام بشه بعد برو واسه دستورای بعدی. یادش بخیر قرار بود با یه دساور فقر مطلق ریشه کن بشه
شهرام
۰۰:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
چون بحث مسکن وساختمون کرد خبرهای بدی در راه است
گرانی مسکن و مصالح ساختمانی
رئیسی دست از سر ما بردار
بخدا اشتباه کردیم به تو رای دادیم
دیگه بریدیم
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خیلی خوشحالم بهش رای ندادم خدا ازش نگذره تیکه تیکه شی الهی هر کسی گرانیهای اخیرو بوجود اورد ساختمون سرش اوار شه
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خودمو مثال میزنم. مهندس ناظر منزل ما اصن پا نشد بیاد ساختمونو نظارت کنه. فقط نشسته بود تو شهرداری می‌گفت پول بریز حساب.
باید نظارت‌های سختگیرانه ای بر همه‌ی نهادهای دولتی وجود داشته باشه. خیلی دارن شل میگیرن.
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
تو شهرداری فساد و رشوه بیداد میکنه و ابن قضیه هم مربوط به یک شهر و یک استان هم نیست. مربوط به کل ایران هست. تنها ارگانی که توش رشوه و فساد نیست آموزش و پرورش هست که معلمان دارند وجدانا" کار می کنند با حقوق خیلی کم .
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
این چرا انقدر دستوری حرف میزنه؟؟؟؟اصلا میدونه اقتصاد یعنی چی؟مدیریت یعنی چی؟
جالبه این میگه باید بشود.فرمانده هم میگه باید بشود...مردم هم منتظر که کی میشود......
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
آخرش نفهمیدیم چن تا فرمانده هس باید قرعه کشی شه از نظر مردم ک ۳ تا هس حالا مسئوولین فک میکنن یکی هس الله وعلم فرمانده ما ملت عادی هستیم ک همجوره شماها بهمون ظلم کردیم هنوز زنده ایم
A
۰۰:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
ساختمانی که برا ۴ طبقه طراحی و محاسبه شده و حالا ۴ طبقه غیر مجاز روش ساختن رو چه جوری باید مقاوم سازی کرد.اونم با شرایط فعلی
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
دلبندم
رئیسی جان
قربون جدت
ساختمان باید از پی و پایه ایمن سازی شود
نه ساختمان نا ایمن ۱۰ یا ۲۰ طبقه رنگ و لعاب بزنی
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
با کدام پول؟؟؟؟!!!

زندگی مردم را جهنم کردید
دست بردارید از سرمردم

خجالت بکشید
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
چند روز ملت و امت ایران و ایرانی دغدغه آبادان رو دارند تو یکی چطور بی خیال این داستان شدی و چسبیدی به فلسطین جای تعجب داره ....!!!!
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
آقایون بعد یهفته یادشون اومد تسلیت بگن وعزای عمومی اعلام کنن سلام فرمانده مختص خوزستانیاس اینا ۸ سال دفاع کردن از وطن بجز خوزستان کجای ایران نابود شد همه فشار رو خوزستان بود ۸ سال کم نیس فرمانده واقعی کل مردم خوزستانن زنده باد خوزستانم بمیرم واسه استان ناتنی م
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
نگاه مادی و پولی ماده صد شهرداری رو جمع کنید تا خود به خود حل شود
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
باز این بنده خدا باید باید کرد.
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ازفردا خانه های ناامن تیرک میزنیم تا امن شود
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
حساب کنید فقط همین ۱۲۹ ساختمان در تهران چند نفر در آنها ساکن و یا در روز به آنها تردد دارند شاید بالای ۵ هزار نفر بشن واقعا وحشتناکه هر چه سریعتر باید جلوی فاجعه گرفته بشه از طرفی تهران با خطر زلزله هم روبروست اگرخدای نکرده زلزله ای بالای ۷ ریشتر بیاد میخواهیم چیکار کنیم؟ متروپل آبادان الان یک هفته است نتونستیم کاملا آواربرداری کنیم حالا اگر زلزله ۷ ریشتری بیاد باید چیکار کنیم؟ تا حالا فکر کردین به این مسئله مهم؟
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
آقای ریس جمهور خبر دارین از بازار چه خبره کجا داریم میریم
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
باشه حاجی باشه
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
باشه فردا
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
چشم. امر دیگه؟
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
مدیریت جهادی!!
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
ما برای نان شب ماندیم
پرسنال
۲۲:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
کاش اون موقع بودم و در نبرد قادسیه حضور داشتم ))))))):
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
تو پول می دهی! پول چاپ کردی! نان خوردی!
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اقای رییسی از کارشناسان اقتصادی در حوزه هرکدام ازوزارتخانه ها کمک بگیر مشکلات و چالش ها و خطرها ونیازها هر وزارتخانه را بخواه ودرجهت حلش از کارشناسان ان حوزه رهتمود بگیر وزرای شما چیز زیادی از کارشان نمیدانند مثلا چالش وزارت راه جاده های خراب نیاز به تعمیر واضافه کردن جادهاست مهمتر از مسکن البته مسکن هم مهم است چالش وزارت وشتورزی اب است حفظ منابع گرفتن حقابه ها و تلاش جهت افزایش اب شیرین در کشور
حامد
۲۲:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
این از سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن که در فرم درج اشتباه داشتم وضعیت: افتتاح حساب شده

انجوری میخوای مردم فرزند آوری کنند تا گرسنه بی خانمان بشن 7ماه به دلیل شهر اشتباه پول واریز نکردم به این شکل پیش رفت ملی مسکن پول مسکن چیز دیگه میشه

و مردم از فقر بی خانمانی فرزندآوری نمیکنند اگر20سال بعد جنگ بشه چنانچه من دچار مشکل شدم توهم در میدان جنگ دچاره مشکل میشی نیروی انسانی نداری
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا خبری از فلسطین را منعکس نمی کنید؟!!!!
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خیلی نگران فلسطین هستی از ایران برو ...برو همون جا و شهید بشو
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
منظورت آبادانه دیگه !!!!؟؟؟؟
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
عشقشون ؟؟؟؟ حالا اگ ایران بود چقد کمک میکرد ب برادران هنسایه
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
بابا ایشون واسه طعنه گفتن چرا ایهمه منفی دادین مگ هر کی فلسطین میمیره شهید میشه؟؟؟ فلسطین مقصره زمینا اسرائیل پس بده
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
همش بابد بشود باید...باید...باید..باید
برو بابا
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
الان دیگه کسی نمیگه منظور این باید بایدای رییس جمهور خودشونه ؟
صاحب پاساژ علائالدین
۲۱:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خخخخ باشه