سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم افتتاح فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان برای جبران کمبود آب آشامیدنی

مدیر دفتر بهره برداری از خطوط انتقال آب آبفای استان اصفهان گفت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی لزوم بهره برداری سریع تر از مرحله اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان ضروری است.

مجتبی اورنگی گفت: میزان کمبود آب در روز‌های بسیار گرم به ۳۲۰۰ تا ۴۳۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و تامین آب آشامیدنی جمعیت بیش از چهار میلیون نفری ساکن در ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ را به مخاطره می‌اندازد.

او نیاز آب شرب شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش این سامانه را در روز‌های گرم تابستان ۱۶ هزار ۵۰۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت خروجی تصفیه خانه آب بابا شیخعلی ۱۱۵۰۰ و ظرفیت استحصال آب از چاه‌های متفرقه حد اکثر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه است و برای تامین کمبود آب مورد نیاز باید فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان با ظرفیت ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه که در تعهدات شرکت آب منطقه‌ای است هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

مدیر دفتر بهره برداری از خطوط انتقال آب آبفای استان اصفهان می گوید: به این که به دلیل تداوم خکشسالی و جاری نبودن آب در رودخانه زاینده رود، مدت دو سال است چاه‌های فلمن با ظرفیت تولید ۳۲۰۰ لیتر در ثانیه به طور کامل خشک شده، امسال نیز ظرفیت استحصال آب از چاه‌های سطح شهر از ۱۸۰۰ به ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

او گفت: مشترکانی که با نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه، عدالت توزیع آب را بر هم می‌زنند اخطار جدی می دهیم چرا که در تابستان امسال نیز شاهد کاهش فشار در شبکه توزیع آب خواهیم بود که امیدواریم مشترکان با رعایت الگوی مصرف خادمان خود را در تامین آب پایدار همراهی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.