سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد استاندار قزوین از فرآیند احداث مسکن در استان

استاندار قزوین گفت: با توجه به فرآیند موجود نگرانیم فرصت ساخت در فصل مناسب را از دست بدهیم.

محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای تامین مسکن استان گفت: با فرآیند موجود و نحوه واگذاری طرح‌ها به صورت پراکنده به پیمانکاران، تکمیل نشدن متقاضیان، واریزی محدود و موانع پرداخت تسهیلات بانک مسکن، نگرانیم فرصت ساخت در فصل مناسب را از دست بدهیم.

در ساخت مسکن بایدانتقاد استاندار قزوین از فرآیند احداث مسکن در استان هدفمند حرکت کنیم و کسانی که قادر به تامین هزینه نیستند تعیین تکلیف شوند و پولشان بازگردانده می‌شود.

باید هماهنگی بهتری در امور صورت گیرد و بسرعت فرم (ج) افراد مشخص شده و نحوه تامین و واریز وجه از سوی متقاضیان مشخص و اعلام شود و اجرای طرح‌ها شتاب گیرد.

 وقتی قرار است یک پیمانکار مثلا ۵۰۰ واحد بسازد و فقط ۵۰ متقاضی وجه را واریز کرده اند بهتر بود فاز بندی کرده و یک مجموعه تایید شده متقاضیان را به یک پیمانکار می‌سپردیم تا کار‌ها تسریع شود.

 با تسریع و هماهنگی در کار‌ها باید درفصل تابستان بتوانیم ساخت و ساز را آغاز کنیم.

در این طرح بایستی پارکینگ برای هر واحد به صورت رو باز و یا مسقف حتما پیش بینی و به متقاضیان گفته شود که در ۱۰ قسط ۴۰ میلیون تومان باید آمادگی واریز را داشته باشند تا ۳۰۰ میلیون هم تسهیلات دریافت شود.

 استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب ایرانی در اولویت باشد و طبق پیش بینی ساخت هر مترمربع بین ۵ تا ۷ میلیون تومان تمام می‌شود، اما متقاضیان باید در جریان قیمت تمام شده و برآورد هزینه خود قرار گیرند.

استاندار قزوین در ادامه به توزیع عادلانه واحد‌های مسکونی میان فاقدان مسکن اشاره کرد و گفت: ما سهم ویژه به کسی نمی‌دهیم و اگر در گذشته یک دستگاهی در داخل شهر زمین دریافت کرده با آن مخالفیم و فقط در مهرگان بر اساس ضوابط اقدام می‌کنیم.

اعلایی از فرمانداران خواست از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زمین‌های ناهموار و مکان‌های نامناسب جلوگیری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.