سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری ۲۰ هزار اتباع خارجی خراسان رضوی از بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی در خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند

علیرضا رمزی گفت: هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی در این استان، که بیشتر افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که درقالب سه دسته آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص خدمات دریافت می‌کنند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان زیر پوشش قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: قرارداد بیمه درمان اتباع و مهاجران خارجی طبق توافقات صورت گرفته بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت ایران برای پناهندگان افغانستانی و عراقی از آذرماه سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

او گفت: در حال حاضر سه میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۵۸ نفر در خراسان رضوی در قالب پنج صندوق خدمات بیمه‌ای شامل روستاییان، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سایر اقشار و صندوق ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۰۲ نفر از این تعداد در قالب صندوق بیمه سلامت روستاییان و عشایر و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۷۹ نفر در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند و بقیه در قالب صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه ایرانیان خدمات دریافت می‌کنند.

رمزی گفت: بیمه سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد، به همه بیمه شدگان تحت پوشش خود خدمات درمانی شامل خدمات سرپایی و بستری ارائه می‌دهد.

۵۷ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.