سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

تقویت توان دفاعی لازمه مقابله با تهاجم ترکیبی است

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه تقویت توان دفاعی لازمه مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن است، گفت: تحرکات دشمن را صد‌ها کیلومتر فراتر از مرز‌ها رصد می‌کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع فرماندهان مرکز فرماندهی و کنترل این نیرو ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، با بیان اینکه تقویت توان دفاعی و قدرت بازدارندگی لازمه مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌های اقتصادی، اطلاعاتی، دیپلماسی، سایبری، نامتقارن، شناختی و نرم است، گفت: وحدت و انسجام مجموعه نیروی پدافند هوایی، آسمان کشور را از هر نفوذ خرابکارانه‌ای به حداقل ممکن رسانده است و تحرکات دشمن را صد‌ها کیلومتر فراتر از مرز‌ها رصد می‌کند.

 جنگ هیبریدی یا ترکیبی، راهبردی نظامی است که از زدوخورد‌های سیاسی مثل مداخله در انتخابات کشور‌های خارجی، جنگ نظامی کلاسیک و نامنظم، جنگ مجازی، نبرد رسانه‌ای، پخش اخبار جعلی، برهم ریختن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد‌های قومی و مذهبی تشکیل شده است.

عصاره‌ای از همه این جنگ‌ها باهم در می‌آمیزند تا بیشترین آسیب را به کشور میزبان وارد نمایند. هدف اصلی دشمن از نبرد ترکیبی در مرحله نخست  به هم زدن نظم و تضعیف توان رقیب و نهایتاً براندازی و فروپاشی است.

دو شب پیش امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به بحران اوکراین  گفته بود همه تحولات و موضوعات در سطح جهانی را رصد و اخبار را پیگیری می‌کنیم، بر همه این اتفاقات اشراف داریم، آن‌ها را رصد و موضوع را دنبال و خود را برای مقابله با جنگ ترکیبی آماده می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.