سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز کشتارگاه‌های همدان به سیستم پیش‌سرد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از تجهیز تمام کشتارگاه‌های همدان به سیستم پیش‌سرد خبر داد

محمودرضا رسولی گفت: در حال حاضر کشتارگاه سنتی نداریم و با توجه به خطر تب کریمه و کنگو کشتار دام از سوی مردم با نظارت دامپزشکی باشد.

او گفت: با اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در استان همدان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان  گفت: با آغاز فصل گرما امکان بروز برخی بیماری‌ها وجود دارد و تب کریمه کنگو در انسان بسیار کشنده و خطرآفرین است و در فصل گرما بروز می‌کند.

رسولی در ادامه گفت: این بیماری ویروسی با خوردن گوشت آلوده و از طریق کنه منتقل می‌شود.

او در ادامه گفت:  بنابراین شهروندان از خریدن گوشت بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان  گفت: دامداران به هنگام مشاهده کنه بر روی دام، کنه را با دست به صورت مستقیم از بین نبرند و محیط نگهداری دام را سم‌پاشی کنند.

رسولی گفت: با در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های لازم سمپاشی و ضدعفونی بدن دام و اماکن دامی توسط مجموعه دامپزشکی انجام می‌شود.

او از جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی در استان سخن گفت و گفت: در حال حاضر پنج کشتارگاه صنعتی در استان فعال است و تمام کشتارگاه‌های استان مجهز به سیستم پیش سرد هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: گوشت‌های تهیه شده از ذبح دام در محیط پیش‌سرد به مدت ۲۴ ساعت باقی می‌مانند که ph گوشت‌های مورد نظر به علت ماندن در سرما کاهش یافته و به این ترتیب بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌های گوشت از بین می‌رود.

رسولی گفت:تمام کشتارگاه‌های استان اصول پیش سرد را رعایت می‌کنند و به این ترتیب بسیاری از میکروب‌ها و ویروس‌های گوشت از بین می‌رود خاطرنشان کرد: شهروندان گوشت‌های دارای مهر دامپزشکی را با اطمینان خاطر خریداری کنند.

او با تاکید به خودداری از ذبح دام در خارج از کشتارگاه‌ها  گفت: افرادی که نذر و قربانی دارند می‌تواند از طریق سامانه ۱۵۱۲ با نظارت مجموعه دامپزشکی ذبح دام را انجام دهند و بدون نظارت دامپزشکی کشتار دام انجام نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.