سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه سفیر آمریکا را به دلیل هشدار به شهروندان درباره اعتراضات اخیر در آنکارا احضار کرد.

وزارت خارجه ترکیه امروز (یک‌شنبه) «جفری فلیک» سفیر آمریکا، را به دلیل هشدار سفارت واشنگتن به شهروندانش در آنکارا احضار کرد.

به گزارش ای‌بی‌سی، سفارت آمریکا در آنکارا به تازگی به شهروندان آمریکایی در ترکیه برای شرکت در یک گردهمایی سیاسی هشداری صادر کرده بود، این تجمع در مخالفت با نحوه رفتار پلیس با معترضان و روش‌های کنترل جمعیت پلیس در تجمعات انجام شد.

رسانه‌های دولتی ترکیه گزارش دادند امروز وزارت خارجه ترکیه برای ابراز انتقاد خود به این هشدار سفارت آمریکا، سفیر واشنگتن را احضار کرد.

سفارت آمریکا در تاریخ ۱۸ مه (۲۸ اردیبهشت) و پیش از تظاهرات شامگاه شنبه حزب جمهوریخواه خلق (CHP) در استانبول، پیامی را در وب سایت خود منتشر کرد.

در این هشدار سفارت به شهروندان آمریکایی در ترکیه آمده است: «پلیس ملی ترکیه در گذشته از تدابیری از جمله آب‌پاش، گاز اشک‌آور و پرتابه‌های غیرکشنده برای کنترل جمعیت در اعتراضات استفاده کرده است. احتمال آن زیاد است که اقدامات مشابهی در این تظاهرات هم به کار گرفته شود.»

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه هم به نقل از منابع ناشناس وزارت خارجه گزارش داد که جفری فلیک احضار شد تا دولت ترکیه بتواند «ناراحتی خود از ادعا‌های بی‌اساس در هشدار آمریکا» ابراز کند.

سفارت آمریکا مدعی است که پلیس ترکیه در گذشته از «گلوله‌های واقعی، شوک‌های الکتریکی، گاز اشک‌آور و اقدامات خشونت‌آمیز» برای سرکوب معترضان استفاده کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۰۹:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
ترکیه سفیر امریکا را احضار کرده ؟!؟!
حتما برا مراسم شام دعوتش کرده
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
خوش و بش های دوستانه ترکیه و آمریکا اسمش را گذاشتند احضار !!!!!!!!!!!
حسنک دبیر
۱۱:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
چی میگی تو ؟؟!!!
اصلا مطلب رو خوندی و اینطور اظهار نظر جاهلانه میکنی ؟؟!!!