منابع خبری از اعتراض شهروندان ترکیه به دنبال کاهش ارزش لیر این کشور خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال سقوط بی‌سابقه ارزش لیرِ ترکیه، روز سه‌شنبه اعتراضاتی در دو شهر «آنکارا»، و «استانبول» برگزار شد.

این گروه‌ها که در دوشهر اصلی این کشور در حال اعتراض بودند، از حزب حاکم بر ترکیه خواستند تا استعفای خود را ارائه دهد. همچنین در چندین دانشگاه این شهر‌ها نیز دانشجویان به اعتراض پرداختند.

پلیس ترکیه در برخی مناطق این شهر‌ها به مقابله با معترضان پرداخت و اجازه عبور و مرور به آن‌ها را نداد. همچنین در برخی دیگر از شهر‌های شمالی و شمال شرقی ترکیه نیز شکل‌گیری بعضی اعتراض‌ها گزارش شده است.

در هفته‌های گذشته ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا به شدت افت داشته است. تنها در ماه جاری میلادی لیر ترکیه حدود ۱۱.۵ درصد از ارزش خود را در قبال دلار آمریکا از دست داده است. ارزش لیر در طول روز سه‌شنبه ابتدا به ۱۳.۴۴ در مقابل هر دلار رسید، اما در ادامه روز بخشی از این افت را جبران کرد و آخر روز هر ۱۲.۵۱ لیر یک دلار معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۲:۰۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
چقدر سوسول تازه 12 درصد ریخته اینطوری میکنن اینا اگه دلارشون 10 برابر بشه، آلودگی هوا و ضعف سیستم بهداشت و قطعی آب و برق و گاز و ذرت های آلوده و برنجهای سمی و ترافیک و بنزین نامرغوب و قطعات بنجل چینی (حتی تو لوازم ایمنی) و فامیل بازی مسئولا و خشکسالی و خاک فروشی و آب فروشیو دریا فروشیو درخت فروشیو دلالی بانکا و انواع و اقسام رانت و در دسترس نبودن لوازم اولیه و لازم زندگی مثل مسکن و ... داشتن چیکار میکردن
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۹:۳۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
در هر کشوری که حاکمانشون به فکر مردم خودشون نباشن وضعیت اینجوری میشه،اولش اعتراض بعد بی اعتمادی و دست آخر فکر خروج خود یا سرمایه هاشون از مملکت در میان افراد جامعه رقم میخوره.خون سوری ها و عراقی ها و افغانستانی ها و لیبیایی های زیادی گردن ترکیه هست که تاوانشون داره یواش یواش میده.توجه کنید هنوز نه مثل ما تحریم شده و نه...
آخرین اخبار