سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت چغندرقند در مزارع کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت چغندرقند پاییزه در این شهرستان شروع شده و تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت.

حمید رشیدی به رشد سه برابری کشت چغندرقند پاییزه در اراضی این شهرستان اشاره و گفت: پارسال ۲۳۰ هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون کشت شد که این میزان امسال به ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول گفت: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون ۶۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۲ هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات شود.

رشیدی گفت: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می‌شود و طبق قرارداد با کارخانه‌های قند مرودشت و کوار، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو ۱۶۴۱ تومان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی، ۴۳۰ تومان کمک هزینه حمل، ۲ کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورز پرداخت می‌شود.

او گفت: کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است و تمهیدات لازم برای برداشت چغندرقند در این شهرستان اندیشیده شده، و ۷ ست مکانیزه پیشرفته برای برداشت چغندرقند کازرون فعال است.

رشیدی با اشاره به مرغوبیت قابل قبول چغندرقند تولیدی در شهرستان کازرون گفت: این شهرستان کانون و از قطب‌های اصلی کشت چغندر پاییزی در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: استفاده از رقم آنتک به عنوان بهترین و جدید‌ترین رقم چغندرقند سازگار با منطقه، یکی از اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید این محصول در کازرون است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.