سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان نیکشهر تا پایان سال احیاء می‌شود

در چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی نشست دهیاران و شورا‌های محدوده آثار تاریخی شهرستان نیکشهر برگزار شد.

 فرماندار نیکشهر   گفت: حاکمیت قانون و عمل به آن در راستای حفظ و حراست از مواریث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از وارد شدن خسارات غیر قابل جبران به آثار تاریخی جلوگیری شود.

مجیب حسنی گفت: خسارات وارده بر بدنه آثار و محوطه‌های تاریخی موجب نابودی یک سند منحصر به فرد فرهنگی و تاریخی خواهد شد که بیانگر هویت تاریخی و سند اثبات تمدن کهن یک جامعه بوده و به هیچ طریق و تلاشی قابل جبران نخواهد بود.

او گفت : حفاظت از میراث گرانبهای تاریخی و فرهنگی باید به یک وظیفه عمومی و حساس برای شهروندان تبدیل شود و اهمیت آن از طریق نهاد‌های آموزشی و بستر شبکه‌های اجتماعی به نسل‌های بعدی منتقل شود.

خیرالنساء امیری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر نیز در این نشست گفت: شورا‌ها و دهیاران بازوان توانمند میراث فرهنگی در روستا‌ها هستند که با همیاری و هم فکری توانسته اند از آثار مهم تاریخی پاسداری کنند.

او گفت: امروز یکی از اقدامات مهم میراث فرهنگی، جلوگیری از خسارات جبران‌ناپذیری است که بر بدنه نحیف آثار توسط افراد ناآگاه و قاچاقچیان اشیای عتیقه وارد می‌شود و شناسایی این افراد توسط انجمن‌های میراث فرهنگی در روستا‌ها می‌تواند گام مهمی در راستای حفاظت و صیانت از این موارد ارزشمند باشد.

امیری  گفت: همه انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان نیکشهر در روستا‌ها و مراکز دارای آثار شاخص تا پایان سال احیا می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیکشهر  گفت: در این نشست احیای همه انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان نیکشهر در روستا‌ها و مراکز بخش‌های دارای آثار شاخص و حساس و طرح صیانت از آثار تاریخی شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.