سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت بیش از ۸ هزار کلاس درس از سوی نیکوکاران اصفهانی

رییس مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان گفت: بیش از هشت هزار روز از تاسیس مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان می گذرد و در این مدت بیش از هشت هزار باب کلاس درس با کمک نیکوکاران در استان ساخته شده است.

مجتبی ملا احمدی گفت: مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان سال ۱۳۷۸ تاسیس شد و با این حساب هر روز و حتی روز‌های تعطیل هم یک کلاس درس تقدیم آموزش و پرورش شده است.

او به تعهد و توجه ویژه و بی نظیرنیکوکاران به آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هم اینک ۲۹۰ پروژه فعال و غیر فعال آموزشی و در حال ساخت یا تعهدات و توافقات با خیران در این استان وجود دارد.

۶۰ پروژه توسعه فضا‌های آموزشی در استان اصفهان در مرحله طراحی و ۳۵۰ پروژه هم در حال توافقنامه و عقد تفاهم نامه با سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان قرار دارد.

ملا احمدی می‌گوید اصفهان به عنوان اولین استان با دستور استاندار، نهضت هنرستان سازی را در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار داد.

اولین جلسه مجمع خیران مدرسه ساز را با فعالان اقتصادی و نیکوکاران در خصوص ساخت حدود ۲۰ تا ۳۰ هنرستان در استان اصفهان انجام شد و تفاهم نامه ساخت پنج هنرستان تا امروز انجام شده است.

به گفته او نمایندگان مجلس امسال نگاه ویژه‌ای به مجمع خیران و آموزش و پرورش داشتند، اما این نگاه کافی نیست و باید بیش از پیش به این موضوع با اهمیت توجه داشته باشند.

امروز از مجموع ۲۹۰ پروژه موجود ۱۶۰ پروژه متوقف است و بعضی از این طرح‌ها از سال ۱۳۹۰ تاکنون متوقف هستند؛ امروز ۱۳۰ طرح در استان فعال است و تعهدات خیران در حال اجرا و یا در حال اتمام است.

ملااحمدی گفت: بعضی از طرح‌های خیران بیش از ۲ سال مانده است که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه‌ای که برای طرح‌های خیر ساز مصوب شده نیاز داریم.

رییس مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان درمورد تغییر نام مدارس خیرساز گفت: این تغییر نام‌ها به دلیل تغییر مکرر روسای آموزش و پرورش در استان‌ها و تغییر مرتب بخشنامه ها، خیران را نگران کرده است.

اومی گوید پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم که این اتفاق که موجب بی اعتمادی خیران می‌شود، دیگر رقم نخورد.

استان اصفهان دارای بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز و پنج هزار واحد آموزشی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.