سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف انبار قاچاق توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در پی حضور سرزده گشت مشترک تعزیرات حکومتی در انبار یک واحد صنفی در شهر شیراز، تعداد زیادی کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

غلامرضا سالاری گفت: کالا‌های مکشوفه شامل ۳۱۸ دستگاه موتور درب برقی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال بود.

سالاری از پلمب این انبار و تشکیل پرونده تعزیراتی در این رابطه خبر داد و گفت: مالک انبار به تعزیرات حکومتی احضار شده و در صورت احراز تخلف، مجازات قانونی که شامل ضبط کالا و جریمه نقدی سنگین خواهد بود برای وی اعمال خواهد شد.

او در ادامه، حمایت‌های همه جانبه استاندار محترم فارس و رییس کل محترم دادگستری استان را حاکی از دغدغه حاکمیت در جهت حفظ آرامش بازار و تامین کالا‌های مورد نیاز مردم عنوان کرد.

سالاری اشاره‌ای به مصوبه سران سه قوه در خصوص افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی کرد و گفت: این مصوبه علاوه بر افزایش ۵ برابری مجازات‌های نقدی، اختیاراتی را در جهت تعطیلی و نصب پارچه برای واحد‌های صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس همراهی کسبه و بازاریان را باعث حفظ آرامش بازار و کاهش فشار به مردم عنوان کرد و گفت: با تعداد قلیلی از افراد سودجو که نان در خون مردم می‌زنند نیز برخورد‌ها قاطع و بازدارنده‌ای شده و امیدواریم با بروز آثار مثبت اجرای این طرح، شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها را موضوعی ضروری دانست و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث ایجاد رانت شده بود و بیشترین منفعت را برای چند نفر در کشور داشت و این در حالی بود که مردم کشورمان از این یارانه ناعادلانه بی نصیب بودند.

او گفت: تمامی دستگاه‌های متولی و در راس آن استاندار محترم در تلاش هستند تا معایب و اشکالات این طرح مرتفع شود، اجرای این طرح تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور دارد و نهایتا بعد از دوره گذار، مردم عزیزمان از محاسن و منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

سالاری به جریمه ۱۰ میلیون تومانی عدم درج قیمت درمصوبه جدید سران قوا اشاره کرد و گفت: افزایش ۵ برابری مجازات‌های نقدی تخلفات صنفی در قانون بودجه ۱۴۰۱، نشان از جدیت دولت در برخورد با تخلفات و حمایت از مردم خصوصا اقشار ضعیف جامعه است.

سالاری در رابطه با تعطیلی برخی از نانوایی‌های سطح شهر شیراز گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و کم کردن ساعت کاری از مصادیق اخفا و امتناع از عرضه کالا بوده و شامل مجازات‌های سنگین نقدی و نصب پارچه و یا حتی تعطیلی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس در خصوص فروش غیرقانونی سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز هشدار داد و گفت: بنا به تاکید استاندار محترم و دستور ویژه رییس کل محترم دادگستری استان، با عرضه خارج از شبکه آرد بشدت برخورد می‌وشد و خاطیان تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی مجازات خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.