مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشدید گشت‌های نظارتی تعزیرات حکومتی استان در راستای برخورد با احتکار کالا خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: گشت‌های مشترک بازرسی تعزیرات حکومتی استان در سطح استان حضور فعال دارند و نظارت‌ها خصوصا در حوزه گرانفروشی و احتکار کالا‌های اساسی تشدید شده به نحوی که اکیپ‌های نظارتی بعضا تا نیمه‌های شب در حال انجام وظیفه هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: طی یک هفته گذشته ۳۵ پرونده احتکار به ارزش بالغ بر ۱۶۶ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که در جهت پیشگیری و اثربخشی هر چه بیشتر، مقرر شده پرونده‌های احتکار با سرعت و قاطعیت رسیدگی شود.

او به مصوبه سران قوا مبنی بر افزایش ۵ برابری جرایم تعزیرات اشاره و گفت: در رسیدگی به پرونده‌های احتکار هیچگونه اغماضی نخواهد شد و قطعا مجازات اشد برای متهمان این پرونده‌ها اعمال خواهد شد.

سالاری گفت: گزارشات مردم به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ در کشف انبار‌های احتکار و برخورد با اخلالگران بسیار حایز اهمیت است از این رو از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هر گونه احتکار کالا، مراتب را به سامانه‌های ذکر شده اطلاع دهند تا گشت مشترک تعزیرات حکومتی بلافاصله در محل حاضر و نسبت به بررسی موضوع اقدام کند.

تعزیر متهم پرونده عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: تعداد ۸۸۰ کیسه کود شیمیایی اوره که بطور غیرقانونی در یک گاوداری در حومه شهرستان مرودشت دپو شده بود کشف و ضبط شد.

غلامرضا سالاری از بازداشت یک نفر در این رابطه خبر داد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مرودشت، فرد بازداشت شده با خریداری سهمیه کود کشاورزان اقدام به فروش این محصول در بازار آزاد کرده است.

سالاری گفت: با محرز شدن تخلف این فرد، شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه کود‌های مکشوفه به نرخ دولتی و جریمه یک میلیارد ریالی متهم صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.