سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسخه‌های متفاوت آقای سلبریتی؛ از «بخرید» تا «درش را تخته کنید»!

کاربران فضای مجازی نسبت به اظهارات یک سلبریتی پیرامون واردات خودرو، واکنش نشان داده اند.

روز بیست و هفتم اردیبهشت با تصمیم دولت، اولین فروش خودرو از طریق "سامانه فروش یکپارچه" آغاز شد و تمام خودروسازان بخش دولتی و خصوصی موظف به عرضه محصولات خود به صورت شفاف در این سامانه شدند. آقای مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در این روز با حضور در یک برنامه تلویزیونی سخنانی را مطرح کرد.

او گفته، خودروسازان مواد اولیه‌ای مانند فولاد را به اندازه یا بالاتر از قیمت‌های جهانی خریداری می‌کنند و ۷۰ درصد از قیمت تمام شده یک خودرو نیز به قطعه سازی ارتباط دارد و اینطور نیست که هزینه بالای خودروها به تجمع نیروی انسانی مربوط باشد.

آقای خطیبی گفت: قیمت خودروهای ایرانی عرضه شده در بازار، کمتر از قیمت تمام شده آن‌هاست و ایران‌خودرو و سایپا، محصولات خود را با زیان عرضه می‌کنند. متولی تعیین قیمت خودور نیز، کمیته خودرو در ستاد تنظیم بازار است و ارتباطی با خودروسازان ندارد.

آقای علی شیدایی عضو هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا نیز، روز بیست و سوم اردیبهشت گفته است: زیان تلفیقی گروه خودروسازی سایپا به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده و هر خودرویی که تولید می‌شود، به طور متوسط ۷۰ میلیون تومان زیان برای این گروه خودروسازی دارد؛ زیرا طی سه سال اخیر، قیمت نهاده‌های تولید مثل فولاد، مواد پلیمری و غیره ۷ برابر ولی قیمت خودرو سه برابر شده است.

به گفته او، شکاف قیمتی تولید و عرضه سبب شده که تولید خودرو با چالش مواجه شود، اما ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت را به شرکت‌های خودروساز نمی‌دهد و به همین علت، باید تلاش کرد تا با افزایش بهره وری و واگذاری سهام درون گروهی، خودروسازی از زیان دهی خارج شود.


بیشتر بخوانید:


واکنش‌ها در فضای مجازی به مدیران خودروسازها چه بود؟

سخنان مدیران دو خودروساز کشور، انتقاداتی را از سوی برخی افراد مشهور در فضای مجازی به دنبال داشته که از این میان، کاربران فضای مجازی به انتقادات آقای رضا رشیدپور مجری و تهیه کننده، واکنش‌های بیشتری نشان داده اند.

آقای رشیدپور با انتشار ویدئو‌هایی در صفحه شخصی خود در پیامرسان اینستاگرام، به مقایسه هزینه لازم برای خودرو‌های ایرانی با برخی خودرو‌های خارجی پرداخت و مدعی شد که به عنوان مثال، با نصف هزینه لازم برای خرید یک پراید یعنی ۱۰۰ میلیون تومان، می‌توان یک شرولت کاپریس مدل ۲۰۱۱ را در کشور امارات خریداری کرد.

این مجری و تهیه کننده، همچنین در پخش زنده اینستاگرامی مشترک با خانم السا فیروزآذر بازیگر و کارگردان، گفت: «مردم ایران باید بدانند با ۲۰۰ میلیون تومانی که در ایران پراید می‌خرند، در امارات می‌توانند بنز بخرند. باید متوجه شوند که پولشان به جیب مافیا می‌رود؛ آن‌هایی که به نام قطعه ایرانی، از چین قطعه وارد می‌کنند و پولش را از مردم می‌گیرند.»

او با عبارت «تولید نکن و اصلاً درش را ببند» خواستار تعطیلی خودروسازان داخلی شد که مدعی هستند، زیانده شده اند و در اجرای قرعه کشی و افزایش کیفیت خودروها نیز ضعیف عمل کرده اند؛ همچنین با اشاره به سخنان رئیس پلیس راهور، اعلام کرد که با صرفه‌جویی در مصرف سوخت و واردات خودروی با کیفیت، می‌توان هزینه کارگران خودروسازی‌های سایپا و ایران‌خودرو را پرداخت کرد، اما همزمان گفت که به واردات خودرو نیز خوشبین نیستم؛ زیرا شرایطی دارد که امکان پذیر نیست و «ما استاد خراب کردن بهترین راه حل‌ها در ایران هستیم».

کاربران فضای مجازی نیز، با انتشار ویدئوهایی از حضور آقای رشیدپور به عنوان مجری در مراسمات گروه خودروسازی سایپا، این طور عکس‌العمل نشان داده اند که باید حافظه تاریخی را جدی گرفت؛ زیرا زمانی که بسیاری عقیده داشتند در صنعت خودروسازی فساد گسترش یافته، آقای رشیدپور حامی خودروسازان بود، اما اکنون شروع به انتقاد از آن ها کرده است.

برخی از کاربران هم نوشته اند که آقای رشیدپور آدرس غلط می‌دهد، زیرا توان تامین ارز برای واردات خودرو به میزان نیاز مردم را نداریم و صنعت خودرو باید اصلاح شود.

حالا آقای رشیدپور در پاسخ به تمامی این واکنش‌های مجازی، به انتشار یک متن در پیامرسان اینستاگرام بسنده کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
در ضمن شرکت بنز با حقوق کارگر ماهیانه حداقل ۷۵میلیون تا مدیران ارشد مبلغ ۶۰۰میلیون در ماه سود میکنه اینا ضرر!خدا نگذره ازتون
ابراهیمی
۲۱:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه اقای رشید پور یه حرف درست تو کل زندگیش زده همین حرفه. خودرو سازان این قدر نیروی انسانی اضافه ونورچشمی استخدام کردن وحقوق مفت میدن که اگه حذف بشن دیگه خودرو ساز با قیمت کمتراز الان هم ضرر نمیدن
ناشناس
۲۰:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه دروغ گفته؟!.کشورهایی که وضعیت اقتصادی ضعیفتری از ایران دارن مردمشون خودروهای روز دنیا رو سوار میشن. چون اساسا تو دنیا خودرو یه کالای مصرفی محسوب میشه.برای نمونه لبنان و عراق رو میشه نام برد. اینجا خودرو ساز وطنی یه کاری با مردم کرده که حسرت داشتن ماشین خوب به دل مردم مونده که هیچ .همین لگنهایی رو هم که میسازه گیر خیلیا نمی یاد.مثل اختاپوس مال و جان ملت رو به گروگان گرفتن و هیچکس هم جرات نداره حرفی بهشون بزنه.خدا نابودشون کنه.
ناشناس
۰۲:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
رشید پور راست میگه
ناشناس
۰۱:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاملا درست میفرمایند اقای رشید پور
ناشناس
۰۰:۵۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
نخرین‌تاجمع‌بشه‌
ناشناس
۰۰:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
انظر الی ما فال ولا تنظر الی من فال
ناشناس
۰۰:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از کسی که تو دارو دسته روحانی بوده بیشتر از این انتظار نیست
ناشناس
۰۰:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این که سلبریتیها از خودرو سازها گاهی حمایت میکنند و گاهی ابراز نارضایتی برمیگرده به مواجبی که از طرف خودرو سازها گاهی می‌رسد و گاهی نمیرسد اما چرا آقای میرسلیم اینقدر از این دو خودرو ساز حمایت میکند دولت ناراضی از خودرو سازها هست مردم هم ناراضی مجلس هم تا وقتی خودرو بهشون نرسد ناراضی رهبری هم که ناراضی آقای میرسلیم چرا از همه رضای تر هستن
ناشناس
۰۰:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
این خودروسازها چطوری حساب میکنن همیشه میگن ما داریم ضرر میدیم دنا سال ۹۶ بود ۴۲میلیون الان شده بالای ۲۸۰ میلیون کارخانه یعنی ۷ برابر ظرف ۴ سال اگر ضرر دارید مربوط به حقوقهای نجومی هست که به کارکنان ومهندسان بی سوادی میدین که همه شون با رانت آمدن سر کارکه نمیتونن صنعت خودرو کشور درست کنن ودارن حقوقهای نجومی شونواز جیب مردم میگیرن
منصور
۰۰:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلبریتی و نظرات مردم اهمیتی نداره.چیزی ک اهمیت داره اینه که چقدر شفاف شماها جهت خودتونو نشون میدین
ناشناس
۰۰:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاری با حرفهای رشیدپور ندارم ولی اگه خودروسازی ما زیان ده است چرا واقعا درشو تخته نمیکنن و بجاش خودرو خارجی وارد کنن اونجوری ما هم معنی ماشین سوار شدن هم میفهمیم
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
رشیدپورحقیت راگفته لیکن درایران حقیقت تلخ است.
محمد
۲۳:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
داره میگه چقد بی لیاقتین بعد ۴۰ سال ک نتونستین هیچ کاری بعد از اینهمه حمایت که مردم ازتون داشتن بکنین
ناشناس
۲۳:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
راست گفته اگر ضرر می کنند تخته کنند دیگر ارابه مرگ نسازند تا۷۰میلیون بابت هر دستگاه ارابه مرگ از جیبشان ضررنکنند این استمارگران وچپاولگران انحصارگر حرف حق تلخ است ما فقیر فقرا دل خوشی از این سلبرتیها نداریم فکر کنم ایشان مجری صدا سیما می باشند چرا همیشه حرف حق واسه عده ای تلخ است
سرباز اسلام
۲۳:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف حق اگه ضرر می کنید درشو ببندید ما مردم هم راضی به ضرر شما نیستیم
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی بنز و بی ام و از شما مواد اولیه ارزونتر می خرند یا نکنه تویوتا و خودرو سازی کره ای مجانی مواد اولیه می خرند عرضه تولید دارند شما یه دنا پلاس با دلار 30 هزارتومان هم قیمت یک هواپیمای تک نفره است
احسان
۲۳:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب راست میگه رشیدپور،..چرا هرکی حرف حق میزنه شما سری میکوبید اون شخص رو؟حقیقته همه دارن لمس میکنن اوضاع رو.در حد فهم خودتون حرف میزنین فکر میکنین فهم مردم هم همین قدره
محمد گودرزی
۲۲:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بابا اگه زیان میدی"نساز"اکثر کارگرهاتون هم که قرار دادی هستند
به قول اقای رشید پور
به درک که زیان میدید
اگه راست میگید:نسازید
ناشناس
۲۲:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
رشید پور حقیقت را گفت حرف حقیقت همیشه تلخ است صنعت خودرو اگر تا الان که چهل سال گذشته اگر اصلاح نشده خوب باید هم درش تخته کرد.
طرف !‌
۲۲:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود به شرفت رشید پور
درش رو ببندید موافقم
ناشناس
۲۲:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت دلار امروز۳۰ اردیبهشت 30600تومن هست شما چطور این قیمت از کجا اوردین لامصبا
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رشیدی پور حرف خوبی زد دروغ که نمیگه با صد میلیون در امارات بنز ولی در ایران نصب پراید نمی تونی در کارخانه ببندید بزارید خودرو خارجی وارد شود
رضا
۲۲:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
نون به نرخ روز خوردن یعنی همین
رضا
۲۲:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
نون به نرخ روز خوردن یعنی همین
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلال های کثیف
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
این خبر شما بوی حمایت از خودروسازی رو میده
بعدشم این نسخه آقای رشیدپور نیست اینکه با صرفه جویی سوخت و واردات میتوانیم حقوق تمام کارگران خودروسازهارو بدیم حرف رئیس پلیس کشور است
آقای رشید پور حرف دل مردم رو زده
و ما هم راضی به زیان خودروسازا نیستیم
جابر
۲۲:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من از طریق هوش مصنوعی که شامل چند برنامه تحلیلی آماری بود راه های کاهش تورم رو بررسی کردم
تنها راه کاهش تورم تعطیلی خودرو سازهای داخلی بود.
بماند به یادگار
ناشناس
۲۱:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
برید بابا جمع کنید فرغون ساز هم نیستید چه برسه به خودرو
ناشناس
۲۱:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
افرادی که حامی و پشتیبان باعث وبانی این گرانی ها از جمله خودرو شدند اول حداقل یه عذر خواهی به مردم بکنند بعد از خودروهای ارزان خارجی دم بزنند
مبین
۲۱:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اگه ۷۰میلیون ضرر میده مگه مرض دارن تولید میکنند به خدا همش دروغه اگه ماشین مدل ۷۰رو بفروشی با وام ماشین بخری میگن سرمایه داره یارانتو قطع میکنند ماشین بعد از ۵سال باید اسقاط بشه جزو سرمایه حساب میشه واقعا متاسفم خد ریشه مافیا رو خشک کنه آمین
ناشناس
۲۱:۳۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
در یک ماشین 6000 مدیر کار می کند با حقوق نجومی معلوم است که هر کاری بکنی ضرر می دهد. اگر راست می گویید قیمت مواد اولیه را حساب کنید تا معلوم شود چند برابر آن به کارکنان و مدیران بی خاصیت و اضافی و فیش های حقوقی بی صاحب می رسد.
ناشناس
۲۱:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آهای رشیدپور حامی روحانی، حیا کن و تلویزیون رو رها کن
ناشناس
۲۱:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان یک کارگر چطور می تواند ۲۰۰ میلیون پس انداز کند تا پراید بخرد؟با حقوق ۶ تومن میشه؟
ناشناس
۲۱:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود بر رشیدپور
ناشناس
۲۱:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان حرف حق رو زده بدتون آمده خودرو چرا با درآمد مردم متناسب نیست چرا تو اروپاوامریکا خودرو خریدن آنقدر راحته اینجا آرزو مگه نه اینکه وسیله مصرفی هست وخانواده بهش نیاز داره
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت بر سلبریتیهای وطنفروش و خودروسازی بی کیفیت لگن
ناشناس
۲۰:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
مافیای خودرو هر غلطی میخواد میکنه وشماهاهم جیره خوری بیش نیستی واقعیت اینه بیش از نود درصد منافع اصلی ایران خودرو وسایپا به نفع هم بخش خصوصیه