سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی صاحبان یک فروشگاه اینترنتی غیرمجاز در کرمان

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با دستگیری ۲ نفر از گردانندگان یک فروشگاه جعلی در اینستاگرام، ۱۵ مورد کلاهبرداری به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری یک فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او می‌گوید: در این فروشگاه غیرمجاز اینترنتی، پس از ثبت سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده، بعد از چند روز کالای تقلبی، بی کیفیت و نامرغوب برای افراد ارسال می‌شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: کارشناسان پلیس فتا از طریق اقدامات فنی و تخصصی عاملان این کلاهبرداری را  که یک زن و مرد جوان بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته او متهمان با ارائه مستندات به ۱۵ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال به این طریق اعتراف کردند.

سرهنگ رضایی گفت: با توجه به اینکه اکثر خریداران از استان‌های همجوار بوده به شهروندان توصیه می شود هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین، پرداخت حضوری در محل را انتخاب کرده و پس از دریافت کالا و حصول اطمینان از صحت آن، پرداخت وجه را انجام دهند و از پرداخت هر گونه وجه در قالب پیش پرداخت و بیعانه خودداری کنند.

به گفته او برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری با این عنوان، فروشگاه‌های معتبر معمولا آدرس و تلفن ثابت مشخصی داشته و امکان مراجعه حضوری را برای مشتریان فراهم می‌کنند و علاوه بر صفحه اینستاگرامی، معمولا دارای یک وب سایت فروشگاهی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک نیز هستند.

این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.