سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ۶ محصول دانش بنیان حوزه سلامت در مشهد رونمایی شد

۱۵ مرکز و نمایندگی قرارگاه تخصصی دانش بنیان در حوزه سلامت در سطح کشور از جمله خراسان رضوی فعال شده است.

شش محصول دانش بنیان حوزه سلامت در جشنواره و نمایشگاه دستاورد‌های رونمایی از فستیوال حوزه سلامت در مشهد رونمایی شد.

این محصولات شامل: فرمولاسیون داروی متوپرولول، سوزن بیوپسی نیمه اتوماتیک، سوزن پورت شیمی درمانی، ونتیلاتور دیون، کپسول مزالازین و ویال پرکن اتوماتیک است.

در جشنواره و نمایشگاه دستاورد‌های فستیوال حوزه سلامت که در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برپا شده ۱۶۲ محصول دانش بنیان که توسط نخبگان مشهدی حوزه سلامت تولید شده به نمایش درآمده است.

افتتاح اولین انجمن تخصصی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلامت کشور
همچنین در این مراسم انجمن تخصصی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلامت خراسان رضوی که اولین انجمن تخصصی کشور در این حوزه است افتتاح شد.

در این انجمن کلیه اقدامات مرتبط در حوزه تولید محصولات دانش بنیان حوزه سلامت و نیز صادرات آن‌ها به نقاط مختلف داخل و خارج کشور به صورت تخصصی انجام می‌شود.

رئیس کمیته تجهیزات، شبیه ساز و ملزومات پزشکی دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این فستیوال گفت: ۱۵ مرکز و نمایندگی قرارگاه تخصصی دانش بنیان در حوزه سلامت در سطح کشور از جمله خراسان رضوی فعال شده است.

دکتر احمد مسلمی گفت: در کمیته تجهیزات، شبیه ساز و ملزومات پزشکی دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بررسی و طرح‌ها حمایت لازم از پژوهشگران نخبه و تولیدکننده صورت می‌پذیرد.

او گفت: کمیته تجهیزات، شبیه ساز و ملزومات پزشکی دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم نگاه به ویژه به موضوع حمایت از تولید اقلام و محصولات دانش بنیان در حوزه سلامت دارد، ما می‌توانیم در زمینه تولید محصولات دانش بنیان و اشتغال آفرین حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و در این خصوص بار‌ها و بار‌ها و در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان "ما می‌توانیم" را در عمل به اثبات رساندیم.

مسلمی گفت: با تلاش خستگی‌ناپذیر نخبگان، متخصصان و پژوهشگران حوزه سلامت توانستیم گام‌های اثربخشی در این حوزه در بازه‌های مختلف از جمله ایام بحران کرونا داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.