سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن با دستور رئیس جمهور در خراسان رضوی خبرداد.

محمدعلی منصوری گفت: عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی، طرح نهضت ملی مسکن با دستور رئیس‌جمهور در شورای عالی مسکن، روز سه‌شنبه در شهر‌های جدید گلبهار و بینالود خراسان رضوی آغاز شد.

جلسه شورای‌عالی مسکن امروز (سه‌شنبه) به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و در ۲۳ شهر جدید در ۱۱ استان کشور ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به‌صورت ویدئو کنفرانسی کلنگ زنی شد.

او گفت: امروز با دستور رئیس جمهوری عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۴۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شامل ۱۰ هزار و ۸۲۹ واحد در گلبهار و هزار و ۲۱۳ واحد در بینالود همزمان با عملیات اجرایی طرح ملی مسکن در ۲۲ شهر جدید کشور آغاز شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کل ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شامل شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، شهر‌های جدید و روستا‌ها ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر دارای شرایط بوده و در نهایت حدود ۵۰ هزار نفر تاییده نهایی برای ساخت مسکن را دریافت کرده‌اند.

منصوری گفت: تاکنون زمین مورد نظر برای ساخت ۷۵ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شده و در سامانه مربوط به متقاضی تخصیص داده شده است، یک سری اراضی نیز در شرف تغییر کاربری برای اجرای این طرح هستند.

او گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از پایه‌ریزی فونداسیون تا نازک‌کاری در استان در حال اجرا است و حدود ۴۶ هزار واحد در مرحله تخصیص زمین، طراحی، تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مسئولیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر با اداره کل راه و شهرسازی، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستا‌ها با بنیاد مسکن و شهر‌های جدید با شرکت‌های عمران آن شهر‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.