سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۸۱ میلیون دلاری کالا از گمرکات خراسان رضوی

سرپرست نظارت بر گمرکات خراسان رضوی گفت: تراز تجارت خارجی خراسان رضوی در فروردین ماه امسال مثبت و به ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

جواد جعفری گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات صادرات ۸۱ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان رضوی و واردات کالا در فروردین ماه امسال، تراز تجارت خارجی استان در این ماه مثبت و به ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد واقع در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

 سرپرست نظارت بر گمرکات خراسان رضوی گفت: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تقریبا ۱۸۹ هزار تن به ارزش ۸۱ میلیون دلار بوده است.

او گفت: عمده اقلام صادراتی در این مدت سیب تازه، مقاطع فولادی، پسته، کفپوش و مصالح ساختمانی بوده که به طور عمده به کشور‌های عراق، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است، در فروردین ماه امسال ۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۱ میلیون دلار از طریق گمرکات به استان وارد شده است.

جعفری گفت: عمده کالا‌های وارداتی به خراسان رضوی در فروردین ماه امسال را تجهیزات الکترونیکی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، مواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی است و عمده کشور‌های طرف معامله استان در حوزه واردات امارات متحده عربی، تاجیکستان، چین، کره جنوبی و روسیه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.