سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانیان آزاده مسیر روشن عزت، افتخار و اقتدار

امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا و روحانیان آزاده سراسر کشور مسیر روشن عزت، افتخار و اقتدار را تبیین کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در همایش روحانیون آزاده سراسر کشور و گرامیداشت شهدای روحانیت استان گفت: روحانیان آزاده در هر اردوگاهی که باشند پرچمدار و مشعلدار استقامت در راه خدا هستند و اراده اصلی آن‌ها مبتنی بر ایجاد وحدت میان مبارزان و مجاهدان است.

 مرحوم ابوترابی، اسارت را به معنای واقعی کلمه، به کلمه طیبه تبدیل کردند و معتقد بودند اسارت قطعه‌ای از بهشت استقامت و ایثار، دفاع از ارزش‌های اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برپایی نماز شب است.

 دفاع مقدس رحم رشد و اعتلای انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت، بیداری اسلامی و شکست صهیونیست است و اگر انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد هیچیک از این رخداد‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی رقم نمی‌خورد و به حق باید از ارزش‌های دفاع مقدس، پرده برداری کرد و برای جوانان بازگو کرد.

 اگر رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و یک دهه مقاومت ملت ایران نبود، امروز جمهوری اسلامی به قدرت منطقه‌ای تبدیل نمی‌شد و یکپارچگی ملی و وحدت در جهان اسلام شکل نمی‌گرفت، کما اینکه امروز شاهد شکل گیری وحدت میان دو کشور و ملت ایران و عراق در برابر استکبار هستیم.

 امروز مردم در کنار دولت ایستادند تا گره‌های بزرگ اقتصادی کشور گشوده شود و منابع ملی به غارت نروند و این منابع در مسیر رشد و توسعه کشور بکار رود.

پیشکسوتان جهاد و شهادت مایه عزت و آبروی ملت ایران هستند و با هدایت آن‌ها می‌توانیم مسیر را برای افزایش اقتدار ملی و عزت اسلام هموار کنیم.

 شهیدان، جانبازان، رزمندگان و اسرای ۸ سال دفاع مقدس به تعبیر رهبر معظم انقلاب، الماس‌های درخشانی هستند که در جامعه می‌درخشند و از خداوند می‌خواهیم ما را قدردان رشادت‌ها و جهاد آن‌ها قرار دهد.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح هم با اشاره به نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد: رزمندگان اسلام و همه مردم استان قزوین مدیون رشادت‌های روحانیان به ویژه مرحوم آیت الله باریک بین هستند و ایشان پرچمدار ساماندهی رزمندگان استان قزوین در دوران ۸ سال دفاع مقدس بودند.

سردار عراقی افزود: امروز شاهد جنگ‌های هیبریدی و جدید و همچنین تخریب روحانیت هستیم و باید با تاکید بر جهاد تبیین، نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی افزود: در جنگ سوریه علیرغم تلاش‌های داعش برای تخریب چهره رزمندگان جبهه مقاومت، پس از فتح حلب شاهد رجوع مردم حلب و سوریه به رزمندگان جبهه مقاومت و جلب اعتماد آن‌ها بودیم.

 امروز برای عبور از بحران‌ها به ویژه خنثی کردن تلاش‌های دشمنان برای تخریب چهره انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت باید دست به دامان، ولی فقیه و علما باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی روحانیان در دوران دفاع مقدس و همچنین دوران اسارت خاطر نشان کرد: امروز در راستای جهاد تبیین باید تلاش کنیم و مجاهدان راه حق بدانند که در مسیر تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار پیروز خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: به نسبت جمعیت، روحانیان هم در اعزام به جبهه‌های نبرد ۸ سال دفاع مقدس و حتی ایثار و شهادت، از جایگاه والایی برخوردار هستند و علاوه بر دعوت مردم به حضور در جبهه ها، خودشان هم در خط مقدم مبارزه حضور داشتند.

 روحانیان علم و عمل را در سنگر‌های مدرسه فیضیه و سنگر‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

امروز به برکت تلاش‌های مجاهدان روحانیون، سوریه، لبنان و یمن به فیضیه تبدیل شده اند و وسعت جبهه مقاومت تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای در حال گسترش است.

در پایان این همایش، از دایرة‌المعارف شهدای روحانیت استان قزوین رونمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.