سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۱۰ نمایش داخلی و خارجی در هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از حضور ۱۰ گروه نمایش داخلی و خارجی در مرحله نهایی این رویداد هنری خبر داد.

هیوا اسدبیگی گفت: جشنواره تئاتر کردی سقز طی دو دهه فعالیت خود پذیرای هنرمندان بسیاری از داخل و خارج کشور بوده و اکنون پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری این رویداد هنری هستیم.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی  گفت: جشنواره هفدهم از روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز در سقز و با حضور بیش از ۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی در سه سالن برگزار می‌شود.

او می گوید: جشنواره هفدهم با نمایش «دیوار» از سقز در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آغاز شد و در این پنج روز سه سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی و ترویج جهاد کشاورزی میزبان اجرا‌های نمایش هستند.

اسدبیگی گفت: نمایش «سیاساڵ» از سقز، نمایش «ئاژەڵ» از بانه، نمایش «هێشتا قسه کانمان ته واو نه کردوه » از سنندج، نمایش «دیوار» از سقز، نمایش «دوورترین شاری جیهان» از ارومیه، نمایش «هاری» کاری مشترک از سقز و سنندج، نمایش «جرأت، حقیقت» از بانه آثار داخلی حاضر در این رویداد هستند.

به گفته او نمایش‌های «شه‌ویک له دوزه‌خدا» از اربیل عراق، «گیژه‌ن» از کویه عراق و «مه‌م و زین» از باتمان ترکیه نیز از جمله نمایش‌های خارجی در این جشنواره هستند که با دیگر نمایش‌ها در رقابت خواهند بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.