سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ شهر و بیش از ۳ هزار روستای سیستان و بلوچستان تحت پوشش خدمات آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ناپایداری منابع آبی در پی تداوم خشکسالی دراستان پهناور خبر دادو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ناپایداری منابع آبی در پی تداوم خشکسالی دراستان پهناور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود، این شرکت برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را برای کاهش آثار ناشی از خشکسالی در دست اجرا قرار داده است.

 علیرضا قاسمی گفت: سیستان و بلوچستان با وسعت ۱۱.۴ درصد مساحت کل کشور دارای ۵۱ شهر و ۵ هزار و ۵۹۴ روستاست که جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر را در خود جای داده است.

او گفت:  از این تعداد ۱.۶ میلیون نفر ساکن شهر‌ها هستند و بیش از ۱.۴ میلیون نفر در روستا‌ها سکونت دارند، اضافه کرد: ۵۰ شهر و ۳ هزار و ۱۰۲ روستای استان تحت پوشش خدمات آب قرار دارند.

قاسمی متوسط بارندگی استان در سال آبی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰ را بر اساس آمار ثبت شده سازمان هواشناسی ۴۸.۴ میلی متر اعلام و اذعان کرد: بارش‌های این بازه زمانی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته او : در بین استان‌های کشور کمترین میزان بارش‌ها به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد و در این میان در نقاطی از استان، میزان بارش‌ها کمتر از ۵ میلی‌متر بوده و گاهی هیچ بارندگی گزارش نشده که این موضوع خدمات‌رسانی شرکت آب و فاضلاب را دچار چالش کرده است.

او گفت : از جمله این مناطق می‌توان به بخش بم‌پشت سراوان، بخش‌هایی از سوران، مهرستان، نیکشهر، زاهدان به عنوان مرکز و شمال استان اشاره کرد.

او  میزان کمبود آب شرب در سطح شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش خدمات این شرکت را هزار و ۴۶۹ لیتر بر ثانیه اعلام و گفت:  این عدد در پیک مصرف محاسبه شده و احتمال افزایش آن وجود دارد، چراکه برخی منابع تأمین در حال خشک شدن است.

قاسمی گفت: افزایش ظرفیت تأمین و تولید آب با تقویت سیستم‌های پمپاژ و تعویض الکتروموتور‌های معیوب به منظور افزایش ظرفیت پمپاژ در ایستگاه‌های پمپاژ آب از جمله برنامه‌هایی است که به منظور گذر از پیک مصرف در دستور کار قرار دارد.

او گفت: همچنین در همین راستا تعمیر و تجهیز ناوگان آبرسانی سیار به منظور بهره‌مندی بیشتر از ماشین‌آلات در اختیار برای آبرسانی سیار در مواقع اضطرار و حفر و تجهیز چاه‌های جدید و اجرای خطوط انتقال اضطراری در حال انجام است.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.